Sve više pijemo aromatiziranu vodu

Značajno je pao broj građana koji kupuju ili konzumiraju negaziranu vodu, s 59,9% u 2021. na 48,7% u ovoj godini, dok je istodobno broj konzumenata aromatizirane vode snažno porastao – s 3,7% na ukupno 15,7%

Iako nam krajem travnja i početkom svibnja vremenski uvjeti ne govore da je ljeto na pomolu, sve se to može brzo promijeniti pa će nas topliji i sparni dani koji sigurno dolaze primorati na to da malo više obratimo pažnju na hidratiziranost organizma. Vodu treba konstantno piti, kažu stručnjaci, a što o tome kažu potrošači doznali smo iz anketnog upitnika te smo njihove odgovore usporedili s prošlom godinom.

Onih koji dnevno popiju više od pet čaša vode ove godine ima nešto više nego lani, ukupno 47,5%, dok ih je u 2021. godini bilo 44,8%. Tri do četiri čaše vode pije trećina građana, njih 33,3%, što je 3,7% manje nego lani; dvije do tri čaše i ove i prošle godine pilo je 12,1% ispitanika, a da dnevno popiju barem jednu čašu vode kaže 7,2% građana, što je za 1,1% više nego u prošloj godini.

Gotovo nepromijenjeno je stanje kada je riječ o tome piju li građani češće vodu iz vodovoda-slavine ili flaširanu “kupovnu” vodu. Devet od deset građana (88,4% u 2022. i 89,1% u 2021.) navode da češće piju vodu iz slavine, dok preostalih 11,6% navodi da preferira kupovnu flaširanu vodu.

Zanimljivi su odgovori na pitanje koliko često građani piju flaširanu vodu. Tako njih 11,7% ističe da je pije svaki dan, dok je 13,8% onih koji flaširanu vodu piju nekoliko puta tjedno i 14% onih koji je piju jednom tjedno. Prema frekvenciji konzumacije slijede odgovori nekoliko puta mjesečno s 22,9% konzumenata te nekoliko puta godišnje s 23,3%. Da ne kupuju niti konzumiraju flaširanu vodu navodi 14,2% građana. U odnosu na odgovore iz 2021. godine nisu zabilježena neka značajna odstupanja.

Međutim, kada je riječ o vrsti flaširane vode tu se ipak primjećuju razlike u preferencijama. Naime, značajno je pao broj građana koji kupuju ili konzumiraju negaziranu vodu, s 59,9% u 2021. na 48,7% u ovoj godini, dok je istodobno broj konzumenata aromatizirane vode snažno porastao – s 3,7% na ukupno 15,7%. Broj korisnika gazirane vode ostao je gotovo isti, ima ih 35,6%, dok ih je lani bilo 36,3%.

Odgovori na posljednje pitanje naše ankete: “Smatrate li da je kupovna voda zdravija / kvalitetnija od vode iz vodovoda?”, nisu pokazali neka značajnija odstupanja u odnosu na prošlu godinu. Oko tri četvrtine građana (74,5% u 2022. i 76,7% u 2021.) smatra da flaširana voda nije zdravija ili kvalitetnija od vode iz slavine, dok se četvrtina građana ne slaže s tom konstatacijom te su mišljenja da postoje zdravstveni i kvalitativni benefiti u vodi koja se kupuje u dućanima.

Istraživanje su tijekom travnja 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Značajno je pao broj građana koji kupuju ili konzumiraju negaziranu vodu, s 59,9% u 2021. na 48,7% u ovoj godini, dok je istodobno broj konzumenata aromatizirane vode snažno porastao – s 3,7% na ukupno 15,7%

Iako nam krajem travnja i početkom svibnja vremenski uvjeti ne govore da je ljeto na pomolu, sve se to može brzo promijeniti pa će nas topliji i sparni dani koji sigurno dolaze primorati na to da malo više obratimo pažnju na hidratiziranost organizma. Vodu treba konstantno piti, kažu stručnjaci, a što o tome kažu potrošači doznali smo iz anketnog upitnika te smo njihove odgovore usporedili s prošlom godinom.

Onih koji dnevno popiju više od pet čaša vode ove godine ima nešto više nego lani, ukupno 47,5%, dok ih je u 2021. godini bilo 44,8%. Tri do četiri čaše vode pije trećina građana, njih 33,3%, što je 3,7% manje nego lani; dvije do tri čaše i ove i prošle godine pilo je 12,1% ispitanika, a da dnevno popiju barem jednu čašu vode kaže 7,2% građana, što je za 1,1% više nego u prošloj godini.

Gotovo nepromijenjeno je stanje kada je riječ o tome piju li građani češće vodu iz vodovoda-slavine ili flaširanu “kupovnu” vodu. Devet od deset građana (88,4% u 2022. i 89,1% u 2021.) navode da češće piju vodu iz slavine, dok preostalih 11,6% navodi da preferira kupovnu flaširanu vodu.

Zanimljivi su odgovori na pitanje koliko često građani piju flaširanu vodu. Tako njih 11,7% ističe da je pije svaki dan, dok je 13,8% onih koji flaširanu vodu piju nekoliko puta tjedno i 14% onih koji je piju jednom tjedno. Prema frekvenciji konzumacije slijede odgovori nekoliko puta mjesečno s 22,9% konzumenata te nekoliko puta godišnje s 23,3%. Da ne kupuju niti konzumiraju flaširanu vodu navodi 14,2% građana. U odnosu na odgovore iz 2021. godine nisu zabilježena neka značajna odstupanja.

Međutim, kada je riječ o vrsti flaširane vode tu se ipak primjećuju razlike u preferencijama. Naime, značajno je pao broj građana koji kupuju ili konzumiraju negaziranu vodu, s 59,9% u 2021. na 48,7% u ovoj godini, dok je istodobno broj konzumenata aromatizirane vode snažno porastao – s 3,7% na ukupno 15,7%. Broj korisnika gazirane vode ostao je gotovo isti, ima ih 35,6%, dok ih je lani bilo 36,3%.

Odgovori na posljednje pitanje naše ankete: “Smatrate li da je kupovna voda zdravija / kvalitetnija od vode iz vodovoda?”, nisu pokazali neka značajnija odstupanja u odnosu na prošlu godinu. Oko tri četvrtine građana (74,5% u 2022. i 76,7% u 2021.) smatra da flaširana voda nije zdravija ili kvalitetnija od vode iz slavine, dok se četvrtina građana ne slaže s tom konstatacijom te su mišljenja da postoje zdravstveni i kvalitativni benefiti u vodi koja se kupuje u dućanima.

Istraživanje su tijekom travnja 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

(JATRGOVAC)

Istrazivanje_voda_2022.xlsx