Učenici OŠ Sveti Petar Orehovec u sklopu Erasmus+ posjetili tvrtku Rimac automobili

Kad se na uličnim utrkama počeo utrkivati sa starim BMW u koji je instalirao električni motor suparnici su mu govorili  da ništa neće postići s tom svojom “veš mašinom”.  No, ta “veš mašina” 2011. osvojila je Guinnessov rekord  i 5 FIA-inih (Međunarodne automobilističke federacije) rekorda  za najbrže ubrzavajuće električne automobile, a njegov vlasnik Mate Rimac ove 2022. godine,  u svojoj tvornici zapošljava čak 1800 ljudi.

Tvrtku 34. godišnjeg Rimca, koji je svoj san počeo ostvarivati s 18 godina kada je kupio BMW, star  22 godine, posjetili smo 15. rujna u sklopu Erasmus+ S.O.S. mobilnosti. Kroz jankomirski pogon tvrtke Rimac automobile, prošetali smo  u pratnji djelatnice Nine Kaluđerović. Ona je uz osmijeh na licu, poput neke enciklopedije, iznosila brojne podatke o tvrtki Rimac. Između ostalog ispričala nam je  i da je Rimac spomenuti BMW kupio zaradom od prodaje patenta  za sustav  zrcala koji je uklanjaju mrtvi kut tijekom vožnje.

Doznali smo i da je Rimac talent za inovacije počeo pokazivati još u Srednjoj strukovnoj školi Samobor gdje je pohađao smjer za mehatroniku. Njegov je talent otkrio učitelj Ivan Vlainić te ga je počeo slati na natjecanja iz mehatronike i elektronike. Da je otkrio pravi talent potvrdile su kasnije brojne nagrade na natjecanjima unutar školskog sustava, ali i one međunarodnim sajmovima inovacija. Kasnije je Rimac svoje menedžerske sposobnosti usavršavao na studiju menedžmenta Sveučilišta VERN, a posljednjih godina uspješno širi tvrtku čiji su dioničari i važni igrači u automobilskoj industriji poput Porsche te Hyundai/Kia.  Od prošle godine Rimac je zajedno s Porscheom postao  suvlasnik Bugattija.  

U podatcima kojima nas je obasipala naša pratiteljica Kaluđerović, iznenadio nas je podatak da je ustvari proizvodnja baterija za automobile glavni posao tvrtke Rimac. U odjel gdje se, kako je istaknula Kaluđerović,  proizvode najbolje baterije  na svijetu za električne automobile,  nismo smjeli  ući jer se u tom odjelu moraju poštivati propisi u pogledu vlage, temperature… U taj odjel mogu ulaziti samo ovlašteni djelatnici. Ono što nas je ipak najviše iznenadilo bila je cijena Nevere, najbržeg električnog automobila na svijetu. Nitko od nas nije pogodio pa nam je  Kaluđerović otkrila da Nevera košta čak  2,4 milijuna eura. Šokirani tim podatkom našu smo pratiteljicu pitali tko kupuje tako skupi automobil. Rekla nam je da prvu Neveru, od 150 koliko planiraju proizvesti, kupio Nico Rosberg, prvak formule 1 iz 2016. Ostali kupci su bogati biznismeni, kolekcionari skupih automobila.

Saznali smo i da je  u Neveru ugrađeno čak 25 kilometara žice. Razgledajući odjel u kojem se proizvode luksuzne navlake za sjedala doznali smo da gotovo sve dijelove za Neveru u Rimcu proizvode sami. U tom odjelu uočili smo različite materijale i boje za presvlake. Svaki kupac može po želji birati kako će izgledati unutrašnjost njegova Nevere, a kako je istaknula Kaluđerović, cijena Nevere može zato biti i viša od spomenutih 2,4 milijuna eura. Oni koji se odluče za narudžbu, svoju Neveru dobit će za oko 5 tjedana.

Prolazeći kroz odjele tvrtke Rimac doznali smo ponešto i o uvjetima rada u tvrtki Rimac. Impresioniralo nas je to što na posao mogu dovoditi kućne ljubimce i to što u tvrtki rade ljudi iz čak 30 različitih zemalja. Vlasnik Mate Rimac uveo je i pravilo da se baš svi zaposlenici tvrtke Rimac sastaju  dva puta godišnje i razgovaraju o planovima poslovanja. Kako ih je već 1800 sastajati se mogu jedino u koncertnim dvoranama. Tko zna možda će netko iz naše škole jednog dana postati zaposlenik ove tvrtke koja izgleda ima svijetlu budućnosti u automobilskoj industriji. /Valerija Puškar, 8. b; foto: S. L./