Kako trgovine manipuliraju vama
Kad se radi o konzumerizmu i potrošačkim navikama apsolutno ništa nije slučajno, sve je podređeno tome da više kupujete i trošite.
Izdvojili smo neke od trikova kojim vas trgovački lanci mame da kupujete više nego što uistinu trebate i izravno manipuliraju vama i vašim odabirom.
Na samom ulazu dočekat će vas gomila kolica koje vas ohrabruju da kupujete puno i u ogromnim količinama – jer zašto bi uzeli košaru kad možete natrpati puna kolica!
Osim kolica, na ulazu u trgovački lanac dočekat će vas puno jarkih i raznolikih boja, obično se stavlja raznobojno voće i povrće na sam ulaz. Pošto je dokazano da takve boje iz ljudi mame dobro raspoloženje, što naravno vodi do veće potrosnje.
Naravno, nemojmo ni zaboraviti da se na samom ulazu nalazi pekara prodavaonice koja širi mio miris po centru i budi vaše receptore mirisa što naravno opet rezultira – većom potrošnjom novaca u njihovom dućanu.
A jeste li primjetili da kad trebate samo jaja ili mlijeko, morate prohodati cijelu trgovinu. To je zato što stvari koje su u svakodnevnoj uporabi stavljaju na mjesta do kojih, da dođete, trebate prohodati cijelu trgovinu i naravno, vidjeti još nešto usput i na kraju – kupiti.
Naravno nikako ne smijemo zaboraviti čarobnih 99 lipa, razlog zbog kojeg često kupimo artikal jer eto, 99,99 kn “nije isto” kao 100 kuna.
I za kraj, po mojem mišljenju jedna od najvećih manipulacija koje postoje su one koje se odnose na malu djecu.
Svi artikli namjenjeni djeci su, stavljeni na donje police kako bi ih djeca lagano dosegnula ili ugledala pa nagovorila roditelja na kupnju.
Takve manipulacije su svuda oko nas, okruženi smo hrpom reklama, plakata i oglasa koji nas bombardiraju sa svih strana i utječu na naše mišljenje, no puno više je manipulacija koje su okom, gotovo nevidljive.. (H.S.)