Na stolu hrvatskih potrošača juhe imaju počasno mjesto  

Hrvatski potrošači juhu su oduvijek stavljali na svojevrsni pijedestal, a koliko je ovo predjelo važno u domaćoj gastronomskoj tradiciji govori i podatak da juhu konzumira čak 99% potrošača

Hrvatski potrošači juhu su oduvijek stavljali na svojevrsni pijedestal, a koliko je ovo predjelo važno u domaćoj gastronomskoj tradiciji govori i podatak da juhu konzumira čak 99% potrošača 

Juha je utkana u hrvatsku gastronomsku tradiciju te je i u današnje vrijeme od strane hrvatskih potrošača postavljena na pijedestal. Bez obzira radimo li vlastitu domaću juhu ili kupujemo juhe u vrećici po ovom se toplom predjelu ručak poznaje. Istraživanje na ovu temu radili smo i lani pa ćemo ovogodišnje rezultate staviti u taj omjer kako bi uvidjeli ima li nekih promjena u preferencijama hrvatskih potrošača. 

Kada je riječ o inicijalnom pitanju koliko često jedu juhu, oscilacija gotovo da i nema te su dobiveni odgovori vrlo slični onim lanjskima. Tako 11,1% domaćih potrošača ističe kako svakodnevno jede juhu, dok je najviše onih (42,3%) koji ovo predjelo konzumiraju nekoliko puta tjedno. Oko trećine (34,9%) njih juhu jede barem jednom tjedno, a da to čini rijetko ističe 10,8% građana. Juhu ne jede samo 1% ispitanih građana. 

I dok je lani goveđa odnijela primat, ove je godine kokošja postala najdraža vrsta juhe s 29,7% udjela, dok je goveđa odmah iza s 28,7%. Uvjerljivo treće mjesto drži povrtna s 15%, a potom dolaze juhe – od gljiva (6,8%), od rajčice (6,5%), od buče, bundeve (5,8%), riblja juha (2,6%) te juha od graška (0,4%).

Hrvatski potrošači su i ovom prilikom potvrdili svoju preferenciju domaćih juha s 81% glasova (lani 83,2%), dok 19% potrošača preferira kupovne juhe iz vrećice.

Bistre juhe su dobile na popularnosti jer ih danas preferira 67,6% potrošača, dok je to prošle godine činilo njih 61,5%. Krem juhama pripala je trećina udjela s 32,4%.

I na kraju, pitanje kada se konzumira juha gotovo je retoričko jer ovo predjelo čak 95,5% potrošača jede za ručak, a tek malih 4,6% za večeru.

Istraživanje su tijekom rujna 2021. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. 

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Izvor: Ja TRGOVAC

Foto: pixabay.com