Ministar Darko Horvat boravio u Križevcima – intermodalni terminal zalog je za budućnost

U prostoru Razvojnog centra i tehnološkog parka Križevci ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat održao je u utorak sastanak sa županom Darkom Korenom i gradonačelnikom Križevaca Mariom Rajnom.

-“Cilj današnjeg susreta bio je da ministra Horvata upoznamo sa svim onim predmetima koji su područje naših interesa kada govorimo o raspolaganju državnom imovinom na području naše županije. Dogovorili smo da se sastanak održi u Križevcima upravo zbog jednog velikog projekta intermodalnog transporta koji je jedan od šest projekata sastavnica Razvojnog sporazuma koji planiramo potpisati u nekoliko slijedećih dana sa ministricom regionalnog razvoja i fondova EU. Susret sam iskoristio da rekapituliramo sve naše zahtjeve i predmete koji su već u Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. Ima ih 14, neki su u određenoj fazi rješavanja, drugi u početku rješavanja, ali obzirom na spremnost da surađujemo u jednom budućem okviru,  razdoblju politika i raspolaganja modela raspolaganja državnom imovinom koje idu u pravcu decentralizacije, to će ubrzati i doprinijeti efikasnosti rješavanja tog jednog velikog problema” – izjavio je župan Darko Koren.  

Gradonačelnik Mario Rajn rekao je  da je najveći projekt o kojem se razgovaralo intermodalni terminal koji je i zalog za budućnost.

 On je sastavni dio Razvojnog sporazuma sjeverozapadnih županija.

-“Intermodalni terminal kao koncept je riječ da se kombinira najmanje dva različita oblika transporta. Mi smo bazirani na željeznicu kao oblik transporta koji ima vrlo nizak ugljični otisak, praktički je nula. Željeznice su elektrificirane, a i svjesni smo značajnih ulaganja koja su u ovom trenutku u području Križevaca. Kombinirati to treba sa brzom cestom koja je uz Križevce i nastavlja se prema mađarskoj granici. Riječ je o prostoru na ulazu u Križevce, sad pristupna cesta na novi nadvožnjak ima već sagrađen dio odvojka prema budućem terminalu. To je prostor istočno od sadašnjeg Željezničkog kolodvora koji je bio prenamijenjen za prihvat takve vrste kombiniranog transporta. Riječ je o konceptu koji je budućnost prometa, pogotovo kako ga vidi europska komisija kroz Europski zeleni plan. Drago mi je jer su Križevci geografski dio mediteranskog koridora od luke Rijeka do Budimpešte i mislim da koristimo vrlo efikasno činjenicu da smo na vrlo dobrom prometnom čviorištu kao što smo i povijesno bili. To je zalog za budućnost i s aspekta klime i s aspekta razvoja gospodarskih zona.         

Danas je detektirano  što napraviti u slijedećim koracima kako bi se područje, koje je većinom u vlasništvu Republike Hrvatske, moglo privesti svrsi za intermodalni terminal. To predstavlja itekako značajan korak za grad Križevce ” – pojasnio je gradonačelnik Mario Rajn. 

Ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat istakao je da se radi o značajnom projektu ne samo za sjeverozapadni dio, nego i čitav prostor Hrvatske.

-“Riječ je o jednom od projekata koji su ključ mnogih prioriteta koje smo definirali i u Nacionalnoj razvojnoj strategiji i koje mislimo financirati iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti. Uz 14 projekata koji su predmet interesa za dodjelu državnog zemljišta jedinicama lokalne samouprave i jedinici područne samouprave,  bilo je govora i o jednom specifičnom, kompleksnom projektu, logističkom centru na žili kucavici poveznici Zagreba sa Budimpeštom. Radi se o 132 čestice, od preko milijun kvadratnih metara državnog zemljišta koje treba staviti u funkciju, odnosno imovinsko pravno razriješiti. Nakon toga treba isprojektirati da bi onda investiciju od otprilike 50 milijuna eura mogli uklopiti na ovaj prostor.  Upoznao sam župana i gradonačelnika sa administrativnim kapacitetima kojima raspolaže ministarstvo koje bi trebalo biti nositelj raspetljavanja ove situacije. Predložio sam županu i gradonačelniku da stave na raspolaganje određeni broj službenika koji već rade u gradu ili županiji da bi se bavili isključivo ovim projektom. 

Na prostoru od oko 42 hektara država će izaći ususret gradu Križevcima koji u razvoju projekta  zajedno sa HEP-om može na ovom prostoru stvoriti jednu tvornicu vodika koje je gorivo budućnosti, a uvelike doprinosi upravo onome o čemu se raspravlja ovih dana u Glasgowu: smanjenju CO2 emisije, smanjenju emisije stakleničkih plinova i doprinosu da nam klimatske promjene ne uzrokuju puno veće nedaće nego smo ih imali u našoj bližoj i daljnjoj povijesti.  Ako s istim ambicijama nastupi Grad Križevci i županija Koprivničko-križevačka i stručne službe Ministarstva, zašto tokom slijedeće godine ovaj sada zamišljeni projekt ne bi započeli i realizirati” – rekao je ministar Horvat.

ji/radiokrizevci.hr