Zašto nije dobro kupovati korištene zimske gume?

Svake godine velik broj vozača odluči se na kupnju korištenih zimskih guma. Jedini razlog zbog kojeg se odlučuju na ovakav korak je početna ušteda. Međutim, ovakva kupnja često može biti rizična pa i neisplativa.

U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine. Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sva vozila osim onih oružanih snaga Republike Hrvatske. Ako prometna policija zatekne vozilo bez zimske opreme na cesti u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah zaustavi vozilo ili da nastavi voziti cestom na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno ili da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom, vozaču prijeti novčana kazna od 1000 kuna, piše HAK.

Ako već niste, sada je zadnji tren da zamijenite ljetne gume, ili one koje su stare i istrošene, i kupite nove. Ipak, mnogi vozači se umjesto kupnje novih guma odlučuju za one već korištene, polovne. Ako uzmemo u obzir financijsko stanje dijela građana Hrvatske, ovo ne treba previše ni čuditi, ljudi žele proći što je mogće jeftinije.

Zašto je važno izabrati nove zimske gume?

Gume su jedini dio na vozilu koji ostvaruje kontakt s podlogom. Upravo zato su i najvažnije za sigurnost. Ako su gume loše, nećete uspjeti zakočiti na vrijeme ili će vozilo  proklizati u krivini. Vožnja na lošim gumama je rizična koliko god oprezno vozili. Zato na dijelu opreme od koga nam život ovisi ne treba štedjeti.

Evo i konkretnog razloga zašto ne biste trebali kupovati polovne zimske gume:

Prosječan kupac, kad kupuje korištene gume, gleda eventualno dubinu profila na njima i na osnovu toga odlučuje hoće li ih kupiti. Prema tome procjenjuje koliko dugo će ih moći koristiti: Što je profil dublji, dulje će trajati. Manji broj kupaca uz profil pogleda i opće stanje gume i trude se da im ne promakne kakvo očito oštećenje.

To ni u kojem slučaju nije dovoljno jer se opasnost krije u oštećenjima gume koja nisu vidljiva golim okom. Riječ je o pukotinama u strukturi gume, čak i mikropukotinama, do kojih dolazi ako je prethodni vlasnik, primjera radi, naglo prelazio preko ruba kolnika, vozio preko rupa i slično. Složit ćete se da su ove situacije vrlo česte, a mogu izazvati brojna oštećenja koja tijekom kasnije upotrebe mogu uzrokoviati pucanje gume.

Osim ovih oštećenja koja se često ne vide golim okom, tu si u ona koja su nastala ako prethodni vlasnik nije vodio računa o tlaku u gumama. To znači da je takva guma često pohabana po gazećem sloju – ako je tlak bio niži, guma se istrošila po rubovima, a ako je bio viši, pohabana je po sredini. U oba slučaja kočenje i stabilnost na takvim gumama su ugroženi.

Polovne zimske gume mogu biti oštećene

Prema istraživanjima koje je proveo britanski nezavisni institut za sigurnost prometa ustanovljeno je da se na tržištu polovnih guma, dakle u prodaji, nalazi čak 40 posto ozbiljno oštećenih pneumatika, prenosi Nova.rs.

Osim ovih navoda, vozači ne bi trebali zaboraviti činjenicu da je takve gume netko skinuo sa svog vozila s razlogom i da su dovoljno dobre da ih svakako ne bi otpisao.

Izuzetno mali broj ljudi mijenja gotovo nove gume nekim boljim, a broj polovnih guma na tržištu je ogroman. To jasno govori da je da većina takvih guma zapravo skinuta s vozila zbog debelog razloga.

I na kraju, ako ste imali sreće i pronašli polovnu gumu bez oštećenja, ona je svakako donekle istrošena pa će vrijeme za kupnju novih doći mnogo ranije nego da ste u startu birali nove gume.

Im/radiokrizevci.hr

Foto: pixabay

Izvor: n1