Napreduju radovi na vijaduktu Carevdar

Danas 31. svibnja obišli smo gradilište vijadukta Carevdar i to povodom napretka radova na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica.

Konferenciju za novinare sazvala je HŽ infrakstuktura. Radovi na vijaduktu Carevdar koji će biti dug 632 metra, u punome su jeku i trenutačno se izvode na gornjem ustroju vijadukta tehnologijom sa viseće skele.

Obilazak radova vodio je Ivo Jurić, voditelj projekta HŽ infrastukture koji nam je rekao:

Na gradilištu Carevdar se trenutno krenulo sa izgradnjom gornjeg ustroja uz pomoć viseće pokretne skele. Izgrađena su dva polja od ukupno 26. Planiramo da do kraja godine završimo sa ovim objektom, nakon čega bi ova skela išla na slijedeći objekt tu iza obližnjeg brda

jedan od najvećih na gradilištu. Osim njega imamo jedan veliki objekt – vijadukt Komari dug oko 350 metara.

Imamo i jedan veliki objekt, radi se o tunelu Lepavina. Pored toga na gradilištu imamo i veliki most Drava koji je u blizini mađarske granice. Trenutno na tom objektu dovozimo čeličnu konstrukciju i plan je da završimo taj objekt do kraja godine. Uz to, gradi se i osam nadvožnjaka, tri podvožnjaka, nekoliko pješačkih pothodnika, zatim je tu rekonstrukcija dvaju kolodvora i to Lepavina i Koprivnica, te se gradi novi kolodvor, Novo Drnje kao i šest stajališta.

Naravno najveći posao je izgradnja same trase dužine 42,6 kilometara počevši od Križevaca do mađarske granice. Brzina vlakova na pruzi je bila 140 kilometara na sat. Radovi su u velikom jeku ali moram napomenuti da nas je dosta na početku omela cijela situacija sa covidom, gdje smo čak imali i odgodu samog početka radova. Trenutno imamo problema sa dostupnosti i cijenom materijala koje su doslovno eskalirale i to prvenstveno cijene čelika. Sad se očkuje nadamo se vrlo brzo – rješenje na nivou Hrvatske i svih javnih poduzeća. Svi radovi trebali bi biti gotovi do rujna 2024. godine”.

(im,vd,tk/radiokrizevci)