U srpnju i kolovozu inspekcija će nadzirati sezonsko sniženje

Iz Državnog inspektorata su u četvrtak izvijestili da će tijekom srpnja i kolovoza nadzirati provedbu sezonskog sniženja.

“Zbog kontinuiranog praćenja provedbe sezonskog sniženja tržišna inspekcija Državnog inspektorata će tijekom srpnja i kolovoza provoditi ciljane inspekcijske nadzore posebnih oblika prodaje sukladno odredbama Zakona o zaštiti potrošača, te u vezi s tim, nepoštenu poslovnu praksu trgovaca u odnosu prema potrošačima”, navodi se u priopćenju.

Ovogodišnje ljetno sezonsko sniženje, kako napominju iz Državnog inspektorata, je prvo sezonsko sniženje na koje se primjenjuje novi Zakon o zaštiti potrošača koji je stupio na snagu krajem svibnja ove godine.

Novim zakonom na drugačiji način uređena su pravila za provođenje posebnih oblika prodaje, uključujući i sezonskog sniženja. Ta pravila uređuje novi način isticanja cijena pri provođenju sezonskog sniženja.

Tako se sukladno odredbama novog Zakona o zaštiti potrošača posebnim oblicima prodaje smatra prodaja proizvoda po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, a koja prodaja obuhvaća među ostalim sezonsko sniženje.

Prilikom provođenja posebnih oblika prodaje robe trgovac je dužan tijekom trajanja posebnog oblika prodaje robe istaknuti sniženu cijenu koju primjenjuju tijekom trajanja posebnog oblika prodaje i najnižu cijenu koju je primjenjivao za istu robu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje. Ista obveza isticanja cijena odnosi se i na popust koji trgovac odobrava za proizvode, navode iz Državnog inspektorata.

Podsjećaju i kako sukladno pravilniku o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja, ljetno sezonsko sniženje počinje 1. srpnja i traje najdulje 60 dana.

Iz Inspektorata napominju i kako se sukladno Zakonu o zaštiti potrošača na proizvodu ili na prodajnom mjestu, osim snižene cijene i najniže cijene u zadnjih 30 dana prije sezonskog sniženja, ne smiju istaknuti druge cijene.

“Ako se tijekom nadzora utvrdi da za proizvode koji su na sniženju ili drugom posebnom obliku prodaje, trgovac zavarava potrošače u pogledu cijene proizvoda ili načina na koji je ona izračunata, tada se radi o nepoštenoj poslovnoj praksi odnosno zavaravajućoj poslovnoj praksi trgovca sukladno Zakonu o zaštiti potrošača”, ističe se u priopćenju.

Foto: pixabay