Pobjednik kampanje terrapije 2.0 „Glasaj za Zemlju!“ je KULER: kvartovsko rješenje koje doprinosi smanjenju bacanja hrane

Povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje, na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, u ponedjeljak, 22. travnja je otvorena izložba radova i proglašeni su pobjednici kampanje terrapija 2.0. u kojoj su studenti Medijskog dizajna predstavili svoje ideje za fiktivnu političku kampanju. Projekti su se bavili sljedećim temama: smanjivanje bacanja hrane, zaštita šuma, distribuirane solarne elektrane, hladni krovovi, biciklistička infrastruktura i dijeljenje vozila ili carpooling.

Prema odluci stručnog žirija, najbolji od ukupno šest timova studenata Medijskog dizajna je tim PRV1º sa svojim rješenjem za smanjivanje bacanja hrane, KULER. Radi se o kvartovskom objektu u obliku kioska-hladnjaka, sa solarnim panelima, komposterima i modernom digitalnom tehnologijom, koji potiče lokalne trgovine i građane na donošenje i odnošenje viška hrane kako bi se izbjeglo njeno bacanje.

„Nekonvencionalnim informativno-edukativnim plakatima, aplikacijom s receptima, reklamnim novinskim letkom i smart karticom za sakupljanje bodova i ostvarivanje bonus-nagrada, fokus stavljamo na hranu koja je zbog svog „neatraktivnog” izgleda neželjena, što je razlog njenog bacanja, kao i na hranu kojoj je istekao „rok trajanja”, no i dalje se može konzumirati. Ovakva alternativna rješenja fokusirana na dobrobit zajednice, ključ su u borbi protiv nepovoljnih klimatskih promjena“, obrazložile su svoju ideju Viktorija Paljug, Nadja Orkić i Denis Jakupi, članovi autorskog tima PRV1º.

“Uz to što je ovo dizajnerski pismena i najjasnije osmišljena kampanja, ona ima potencijal stvarnog učinka u zajednici. Naime, jedna trećina proizvedene hrane u svijetu nikada se ne pojede već se baca, što doprinosi globalnim emisijama stakleničkih plinova od osam posto. Stoga smanjenjem gubitaka i bacanja hrane, smanjujemo ne samo emisije, već i površine tla, količine vode, energije i drugih resursa koji se koriste za njenu proizvodnju”, istaknuli su članovi stručnog žirija u kojem su Sven Sorić, dizajner i predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva; Tina Ivezić, dizajnerica i članica dizajn kolektiva Oaza; izv.prof.dr.sc. Ivana Herceg Bulić s Geofizičkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu; Ksenija Ostriž, zamjenica gradonačelnika Koprivnice i Sandra Vlašić iz udruge Terra Hub.

Ostalih pet timova također je publici okupljenoj na obilježavanju Dana planeta Zemlje na Sveučilištu Sjever predstavilo svoje ideje, nakon Sveučilišta Sjever radovi studenata će biti izloženi na GreenCajt festivalu u Zagrebu u svibnju. Također, građani će ih moći pogledati i na web stranici udruge Terra Hub, na kojoj mogu pristupiti i Klimatskom rječniku.

U razradi svojih ideja, studenti Medijskog dizajna radili su pod mentorstvom dizajnera Karla Kazinotija i Miše Komende te su surađivali sa studentima geofizike odnosno meteorologije s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta te sa studentima inženjerstva okoliša Geotehničkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pobjednički tim osvojio je kotizaciju i pokrivene putne troškove na CYAN festival vizualne kulture u Splitu, a za sve studentice i studente koji su sudjelovali u projektu terrapija 2.0 prigodni poklon osigurala je Zmajska pivovara.

Projekt terrapija pokrenula je udruga Terra Hub u suradnji sa Sveučilištem Sjever uz financijsku podršku Europske klimatske fondacije. Partneri i suradnici projekta terrapija 2.0 su i dizajnerski dvojac Kazinoti&Komenda iz Splita, Sveučilište u Zagrebu – Prirodoslovno-matematički fakultet i Geotehnički fakulteta u Varaždinu, Regionalni ured Svjetske organizacije za zaštitu prirode WWF Adria, Grad Koprivnica i agencija 404.