65. obljetnica škole „Đuro Ester“: Izložba likovnih radova i promocija nove knjige „Budi svoj prijatelj, budi moj prijatelj“
Otvorenjem izložbe likovnog stvaralaštva učenika te promocijom novoobjavljene knjige „Budi svoj prijatelj, budi moj prijatelj: Kvalitetna škola i mentalno zdravlje“ u koprivničkoj Galeriji Osnovna škola „Đuro Ester“ Koprivnica započela je proslavu 65. obljetnice svoga postojanja.
Izložba učeničkih likovnih radova otvorena je u srijedu 22. svibnja 2024. u Galeriji Koprivnica uz veliki odaziv roditelja, učenika, sadašnjih i bivših djelatnika Škole, uvaženih gostiju i predstavnika Grada Koprivnice. Gostima su se obratile ravnateljica Škole Sanja Prelogović, v.d. ravnateljica Muzeja grada Koprivnice Marija Mesarić, učitelj likovne kulture Mario Dimić te saborski zastupnik i gradonačelnik grada Koprivnice Mišel Jakšić, koji je pohvalio način rada Škole i otvorio izložbu.
Likovni radovi učenika od 1. do 8. razreda ostvareni su u tri tematske cjeline: prijateljstvo, škola i Đuro Ester, budući da je ovogodišnji rad Škole obilježila i 180. godišnjica rođenja Đure Estera, čije ime Škola nosi. Motiv prijateljstva učenici nižih razreda ostvarili su kombiniranim likovnim tehnikama. Kontrastom toplih i hladnih boja te tehnikom pastela učenici 5. razreda slikali su prozor kao prepoznatljivi dio arhitekture pročelja školske zgrade. Isti motiv slikali su i učenici 6. razreda tonski, tehnikom drvenih bojica. Učenici 7. razreda geometrijskom su perspektivom s dva očišta nacrtali novu sportsku dvoranu Škole – dvoranu „Vinko Zember“. Crtež olovkom pokazuje postupak crtanja iz očišta, a nastali crtež dvorane naglašen je flomasterom. Osmi razredi su rasterom, tj. mrežom crta portretirali lik Đure Estera. Likovni radovi učenika od 1. do 8. razreda nastali su pod pod mentorstvom učiteljica razredne nastave Maje Sinjeri, Biserke Knez, Petre Štefanec Latin, Nade Čolak, Nine Galinec, Ivane Ciganek, Slađane Ninković i Jasne Tolnaj te učitelja likovne kulture Marija Dimića, koordinatora izložbe.
Otvaranje izložbe vodila je učenica Mima Maričić, a pripremila ju je učiteljica hrvatskoga jezika Sanja Antolić.
Promocija knjige „Budi svoj prijatelj, budi moj prijatelj: Kvalitetna škola i mentalno zdravlje“ održana je iste večeri u Galeriji Mijo Kovačić, a pozdravne riječi uputila je Ksenija Ostriž, zamjenica gradonačelnika grada Koprivnice.
Predstavljanje knjige glazbenim su nastupom uveličali učenici Mima Maričić, Mija Pleše, Domagoj Podravec i Erik Prlog uz pratnju učitelja glazbene kulture Mihaela Kivača. Na predstavljanju je nastupila učenica Laura Čer izvedbom monologa Na putu do škole, uz mentorstvo učiteljice Maje Sinjeri te učenica Iva Arko izvedbom skladbe na klaviru.
Knjigu su predstavile urednice; pedagoginja izvrsna savjetnica Jasna Relja, knjižničarka mentorica Nikolina Sabolić i ravnateljica mentorica Sanja Prelogović.
– Knjiga „Budi svoj prijatelj, budi moj prijatelj“ nastavak je naših prijašnjih izdanja u kojima smo predstavili rad Škole. To je četvrta važna knjigu, koja sadrži raznovrsnost i bogatstvo aktivnosti, oblika i metoda rada kojima je cilj osnažiti djecu za očuvanje, jedne od najvažnijih stvari u životu, mentalnog zdravlja – najavila je knjižničarka Nikolina Sabolić.
Đuro Ester također je bio prosvjetni radnik, koprivnički učitelj, ravnatelj i dramski pisac iz 2. polovice 19. stoljeća, koji je dao veliki doprinos kvaliteti odgoja i obrazovanja djece. U svojim je pedagoškim i psihološkim raspravama i stručnim radovima pisao kako roditelji, odgajatelji i poučavatelji trebaju voditi brigu i o tjelesnom i o duševnom zdravlju djece.
– Naša škola nastavlja slijediti taj trag, biti poticajno i sigurno mjesto za najmlađe dionike naše zajednice i za sve nas – istaknula je Nikolina Sabolić.
O metodičkim temeljima priručnika govorile su pedagoginja Jasna Relja i ravnateljica Sanja Prelogović.
– Kvalitetna škola svojom odgojno-obrazovnom ulogom pozitivno utječe na mentalno zdravlje svojih učenika, razvija odnose prijateljstva među vršnjacima i odnose uzajamnog poštovanja, prihvaćenosti, sigurnosti i povjerenja. Zašto tema o mentalnom zdravlju djece? Mentalno je zdravlje stanje u kojemu osoba ostvaruje svoje sposobnosti, može se nositi sa stresom svakodnevnog života, raditi produktivno te dobro surađivati s drugima, biti zadovoljna i pozitivno pridonositi svojoj zajednici. Dobro mentalno zdravlje uključuje: dobar osjećaj o samome sebi, razumijevanje sebe, samopoštovanje i prihvaćanje mogućih psihičkih teškoća, svjesnost o drugima, stvaranje i održavanje prijateljstava i dobrih odnosa s ljudima oko nas, dobru suradnja s drugima, poštovanje drugih te sposobnost prilagodbe na različite životne promjene. Struktura priručnika pokazuje da se kroz različite vrste kurikulumskih aktivnosti u školi, od projekata, izvannastavnih aktivnosti, do redovne nastave mogu provlačiti i obrađivati teme i odrednice koje čine mentalno zdravlje, poput dječje igre, fizičke aktivnosti i sporta, dobrih i pozitivnih osjećaja, razvoja emocionalnih i socijalnih vještina, razvoja samopouzdanja, poštovanja različitosti – riječi su pedagoginje Jasne Relja.
– U školi učimo djecu kako, prije svega, biti svoj prijatelj i što to znači jer tek tada mogu biti prijatelji drugima. Veoma nam je važna iskrena suradnja s roditeljima u zajedničkom odgojnom cilju. Bez roditelja ne možemo raditi na odgoju i mentalnom zdravlju učenika. Bez obitelji škola može obrazovati i stvoriti stručnjaka, ali ne i čovjeka. Obiteljski odgoj temelj je djetetove uspješnosti u životu i školi, u kojoj dijete mora znati da je voljeno bez obzira na njegove kvalitete, uspjehe i neuspjehe. Roditelji i učitelji žele da djeca budu sretna i uspješna, ali isto tako važno je znati da je naš vlastiti primjer najbolji učitelj, da djeca uče kroz svaki trenutak koji provodimo s njima. Djecu učimo primjerom, karakterom, životom, kao i riječima koje govorimo – naglasila je ravnateljica Sanja Prelogović.
Autori tekstova i fotografija ovog priručnika su učitelji, stručne suradnice i ravnateljica: Sanja Prelogović, Jasna Relja, Nikolina Sabolić, Valentina Galinec, Petra Huđ, Antonella Fučkar, Petra Štefanec Latin, Sanja Antolić, Sanja Kapusta, Nina Galinec, Biserka Knez, Mirjana Mihalec, Lucia Matoničkin, Ines Jocić Baruškin, s. Donata Gravić, Maja Sinjeri, Mihael Kivač, Darko Markić, Slađana Ninković, Jasna Tolnaj, Vesna Hižman-Perošić, Dijana Veh, Mirna Kovačić, Ana Kuhar, Ana-Marija Gončar, Nada Čolak, Tijana Martić, Andreja Kerovec Letica, Sonja Schuster, Snježana Mihočka, Rajna Franjo. Korice knjige krase likovni radovi učenica Mije Šiško i Laure Čer.
– Ako škola postavlja stvaranje dobrih ljudi za prvi cilj, zajedno s djetetovom obitelji, sve ostalo se posloži, jer što je važnije od toga? Ova knjiga pokazuje kako se to radi. Učenici uče brinuti o sebi, o drugima i o okolišu. Uče biti dio zajednice, volontirati, upoznavati druge kulture. Knjiga je spomenik trudu ravnateljice, stručnih suradnica i učitelja, edukativna je i inspirativna za druge škole, pruža mnoštvo ideja za praksu – napisala je psihologinja, dr. sc. Vesna Ivasović u recenziji knjige.
– Vjerujemo da će i našim sustručnjacima iz područja odgoja i obrazovanja djece ovaj priručnik biti vrijedan izvor ideja za obogaćenje metodičkog rada, kao i stručnih znanja u njegovu kurikulumskom planiranju, provedbi i vrednovanju – zaključila je knjižničarka Nikolina Sabolić.
Ovim riječima završeno je predstavljanje priručnika kao prikaza raznovrsnih aktivnosti i metoda što svjedoče o kvaliteti rada ove Škole.