Ivana Senjan predstavila znanstvenu knjigu na simpoziju glazbenih pedagoga u Slavonskom Brodu

Nastavnički priručnik „Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u nastavi Glazbene umjetnosti: primjeri dobre prakse“, autorica dr. sc. Sabine Vidulin i dr. sc. Ivane Senjan iz Đurđevca, svečano je predstavljen na 9. međunarodnom znanstvenom simpoziju glazbenih pedagoga, održanom od 22. do 24. svibnja 2025. u Slavonskom Brodu.

Ova znanstveno-stručna publikacija namijenjena je nastavnicima Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti te donosi novi pristup poučavanju učenika. Utemeljena na znanstvenim spoznajama i praktičnom radu, knjiga je u stručnim krugovima prepoznata kao pravo osvježenje koje donosi brojne inovacije i osuvremenjuje nastavu glazbe na srednjoškolskoj razini.

Naša đurđevačka glazbena pedagoginja, dr. sc. Ivana Senjan, posljednjih deset godina intenzivno istražuje suvremene modele poučavanja u nastavi Glazbene umjetnosti, s posebnim naglaskom na razvoj glazbenog ukusa i osobnog glazbenog identiteta učenika kroz slušanje glazbe. Njezine ideje i istraživački rezultati prije četiri godine privukli su pozornost vodeće hrvatske stručnjakinje, red. prof. dr. sc. Sabine Vidulin, profesorice na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli i autorice spoznajno-emocionalnog pristupa poučavanju, koji je prethodno primijenjen u osnovnim i glazbenim školama u nastavi Glazbene kulture i Solfeggia.

Budući da je prof. Vidulin željela razviti pristup prilagođen srednjoškolskoj razini, u suradnju je pozvala dr. sc. Senjan. Zajedno su objavile niz znanstvenih radova, razvile koncept nastave, osmislile i izradile nastavne pripreme s pripadajućim didaktičkim materijalima, provele istraživanja u praksi te naposljetku izradile priručnik koji broji gotovo 500 stranica.

Tijekom školske godine 2023./2024. provedena su dva opsežna istraživanja u kojima su sudjelovali učenici i nastavnici iz više škola, među kojima i učenici Gimnazije dr. Ivana Kranjčeva iz Đurđevca. Poseban doprinos izradi didaktičkih materijala — poput računalne animacije, stripa i audiostripa — dale su profesorice đurđevačke gimnazije Martina Zlatar i Petra Bojovski Filipović, zajedno s učenicama Anom Zlatec i Nikom Ivandijom te učenicima Arelom Lavom Jurkasom i Teom Mesarovom. Kreativni doprinos dali su i treneri te suradnici Plesnog kluba Ritam Đurđevac, koji su izradili videozapis za učenje plesnih koraka bečkog valcera.

Kratki video s prikazom didaktičkih sredstava možete pogledati na sljedećoj poveznici:
https://youtu.be/6zykPZAZLqI .

Uz niz suradnika, veliku ulogu u projektu imao je i đurđevački stručnjak za multimediju i web dizajn Miroslav Kučanda, koji je montirao brojne audiovizualne sadržaje za potrebe spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe, a trenutačno izrađuje i mrežnu stranicu projekta na kojoj će svi materijali biti dostupni.

Osim promocije, dr. sc. Ivana Senjan održala je i radionicu za sudionike Simpozija, tijekom koje je demonstrirala pristup poučavanju prema SES-u, uz korištenje obrasca SEAS koji je razvijala sa svojim učenicima tijekom posljednjih 15 godina. Konačni oblik obrazac za slušanje i analizu glazbe dobio je upravo u sklopu ovog projekta, a struka i učenici diljem Hrvatske ocijenili su ga iznimno pozitivno.

Od jeseni, đurđevačka Gimnazija postaje nositelj certifikata SES inkubatora, u okviru kojega će se nastaviti razvijati i provoditi sve ideje ovog inovativnog pristupa poučavanju. Studenti Muzičke akademije moći će nastavu profesorice Senjan pratiti i putem online platforme.