Vlada predložila veće kazne za neprilagođenu brzinu: Uvode se i pravila za električne romobile

Povećanje visine novčane kazne za prekršaj neprilagođena brzina s 500 na tisuću kuna predlaže Vlada izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (EU), a definiraju se i nove kategorije vozila – “pomoćno pješačko sredstvo” i “osobno prijevozno sredstvo”.

Povećanje visine novčane kazne za prekršaj neprilagođena brzina s 500 na tisuću kuna predlaže Vlada izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (EU), a definiraju se i nove kategorije vozila – “pomoćno pješačko sredstvo” i “osobno prijevozno sredstvo”.

Predlagatelj, Ministarstvo unutarnjih poslova, povećanje iznosa kazne obrazlaže činjenicom da sadašnja visina novčane kazne ne ispunjava svoju svrhu odnosno počinitelje prekršaja ne odvraća od ponavljanja činjenja prekršaja.

“Nažalost, moram navesti da je u deset mjeseci 2021. najviše osoba smrtno stradalo zbog brzine neprimjerene uvjetima (35 posto) te zbog nepropisne brzine (3 posto). Ukupno je zbog neprilagođene i nepropisne brzine u ovoj godini smrtno stradala 99 osoba odnosno 38 posto od ukupno stradalih 259 osoba do sada u 2021.”, upozorio je potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

Izmjenama i dopunama zakona definira se da u “pomoćna pješačka sredstva” spadaju romobili bez motornog ili električnog pogona, koturaljke, role i sl, a u “osobna prijevozna sredstva” spadaju, pak, vozila koja nisu razvrstana niti u jednu kategoriju vozila – monocikli s motornim ili električnim pogonom, segwayi, howerboardi, romobili s motornim ili električnim pogonom i sl.).

Izmjenama zakona uređeno je njihovo sudjelovanje u prometu na cestama te će vozači “osobnih prijevoznih sredstava” biti dužni kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Propisuje se i obaveza liječnika koji obavio pregled ili liječio vozača te izabranog liječnika, da ukoliko na zdravstvenom pregledu ili u tijeku liječenja utvrdi zdravstveno stanje radi kojeg vozač nije više sposoban upravljati vozilom privremeno, a najduže na šest mjeseci, o tome upozori vozača, upozorenje evidentira u medicinskoj dokumentaciji i o tome obavijesti policijsku upravu ili policijsku postaju preko Centralnog zdravstvenog informacijski sustava, istaknuo je Božinović.

Radi provedbe ove odredbe ministar nadležan za zdravstvo će uskladiti pravilnik o zdravstvenim pregledima za vozača i kandidata za vozače.

“Potrebno je napomenuti da je u slučajevima kad je zdravstveno stanje vozača teže narušeno, on će i nadalje biti upućivan na obavljanje izvanrednog nadzornog zdravstvenog pregleda”, dodao je ministar.

Uvodi se i definicija potpuno automatiziranog vozila te sankcije za vozače koji nepropisno koriste vozila s djelomično automatiziranim sustavima.

Moći će se izreći i sankcije nesavjesnim vozačima koji parkiraju vozila na mjestima predviđenim za punjenje električnih vozila, ukidaju se registarske pločice s crvenim i zelenim brojkama i slovima, a definira se i način prolaza vozila hitnih službi na prometnicama sa jednom i više od dvije prometne trake, pojam potpuno automatiziranog vozila.

im/radiokrizevci.hr

Foto: pixabay

Izvor: jutarnji