Putovanja će u 2022. biti bogatija, ali kraća, a putnicima će jedna stvar biti najvažnija
Anketiranje 10.000 odraslih pokazuje da bi brojke mogle premašiti one iz 2019.
Iako se budućnost međunarodnih putovanja s bujanjem omikrona opet čini neizvjesnom, analize turističkog tržišta pokazuju visoku razinu motivacije za putovanja na globalnoj razini.
Štoviše, nova analiza Tripadvisora i Ipsosa MORI otkriva ne samo da je potražnja za putovanjima i dalje visoka, već ispitanici na pet ključnih tržišta diljem svijeta najavljuju više putovanja nego prije pandemije.
Putnicima će pritom jako važno biti otkriti nova mjesta i odredišta, i spremni su na to potrošiti više nego prije. Podaci prikupljeni na više od 10.000 odraslih osoba u dobi od 18 do 75 godina u pet zemalja (Singapur, UK, SAD, Australija, Japan), pokazuju da većina ispitanika doista planira putovati ove godine, bilo u svojoj zemlji ili u inozemstvu.
Većina kaže da će prilično vjerojatno putovati bilo na odmor, u posjet prijateljima ili obitelji, ili u poslovne svrhe. Namjera putovanja na svih pet ispitanih tržišta veća je i u odnosu na ostvarena putovanja u 2019. godini.
Najveći optimizam pokazuju u Singapuru, najvjerojatnije će putovati čak 89% ispitanika s tog tržišta. Slijede ih ispitanici u Ujedinjenom Kraljevstvu s 85% pozitivnih odgovora, Australija i Sjedinjene Države su u sredini sa 79% te 78 posto putnika optimista.
Putovanjima su u ovom istraživanju najmanje skloni Japanci, i njih se tek 58 posto izjasnilo da će putovati u ovoj godini.
Rezultati ankete
Očekivano, odluka o tome hoće li putovati preko granice ili unutar zemlje ovisit će o otvorenosti granica i epidemiološkoj situaciji, no njihove namjere za putovanja trenutno ukazuju da bi promet mogao biti veći nego 2019. godine.
U SAD-u je tako namjera putovanja u inozemstvo s ciljem godišnjeg odmora porasla za 6 postotna boda u odnosu na 2019. godinu, dok su planovi za domaća putovanja porasli za 8 postotnih bodova. U UK je namjera putovanja u inozemstvu porasla za 5 postotaka, te za više od 8 postotaka za domaća putovanja.
Radi se o tržištima koja su važna za hrvatski turistički promet. Kad su poslovna putovanja u pitanju, situacija je slična, i Britanci, Amerikanci i Australci imaju namjere putovati više nego prije pandemije, Japanci će se zadržati na sličnim brojkama.
Svi će svakako birati jednostavniji način putovanja, a jednako snažna kao i lani ostaje briga o osobnoj sigurnosti. Otprilike 7 od 10 ispitanika na svakom od tržišta reklo je da su destinacije s malim brojem slučajeva Covida važne pri donošenju odluke kamo sljedeće putovati.
To je vidljivo i iz trenutne situacije s omikronom i petim valom pandemije koji je ponovno izazvao val otkazivanja međunarodnih putovanja.
Novo je ‘in’
U raspodjeli budžeta za oglašavanje važno će biti znati da velika većina putnika u 2022. prije svega želi otkrivati nova mjesta i destinacije, više nego prije pandemije.
Tako iz Tripadvisora ističu da čak 75 posto Amerikanaca želi vidjeti nova mjesta, kao i 74 posto Australaca, 73 posto Singapuraca i 70 posto Britanaca. Više od trećine do gotovo polovice svih ispitanih putnika reklo je da je putovanje u destinacije na kojoj nikada prije nisu bili važnije sada nego prije pandemije.
Također, više nego ranije svima je važnije na putovanjima iskusiti lokalnu kulturu, autentičnost, učiti o lokalnoj povijesti i tradiciji, iskušati nova jela. Usto, više nego prije u putovanja žele “ugurati” što više navedenih aktivnosti, uključujući noćni život i atrakcije, iako planiraju neznatno skratiti trajanje putovanja.
Čak četvrtina ispitanika pritom je spremna upustiti se na “putovanje života”, na kojem će potrošiti više nego obično, a na veću potrošnju spremni su i zbog inflacije.
im/radiokrizevci.hr
Foto: pixabay