Važno je imati dobre lance opskrbe – održana panel diskusija “Intermodalni logistički centar – zelena logistika za gospodarski razvoj Križevaca
U Razvojnom centru i tehnološkom parku Križevci održana je u utorak panel rasprava na temu “Intermodalni logistički centar – zelena logistika za gospodarski razvoj Križevaca”. Organizatori su bili Grad Križevci i Savez za željeznicu, a cilj panela bio je upoznati se s planovima Grada Križevaca o izgradnji intermodalnoga logističkog centra, mogućnostima njegove realizacije te koristi koje bi takav projekt donio gospodarstvu i prijevoznicima. Kroz područje obuhvata intermodalnog terminala izrađen je glavni projekt državne prometnice koja bi povezivala zonu Čret s čvorom Križevci, odnosno brzom cestom, a prostor se nalazi istočno od željezničkog kolodvora. Ideja je da se uz cestu i prugu omogući jednostavan prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz, čime bi se teretni promet premjestio iz gradskog središta, skratilo vrijeme i olakšao transport robe, smanjila cijena prijevoza, količina buke i emisija CO2 te broj kamiona na prometnicama.
Predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina kazao je da se intermodalni centar uklapa u misiju i viziju Saveza za željeznicu koja, kao nevladina i neprofitna organizacija, želi promotivno i edukativno podržati razvoj suvremene željeznice i suvremenih transportnih principa koji se uklapaju u europske i našu nacionalnu strategiju.
-“Ovdje smo da istaknemo važnost ovog projekta. Već se u pandemiji pokazalo koliko je važno imati dobre lance opskrbe i zemlje i regije koje nisu imale razvijene intermodalne centre i opskrbne lance više su bile oštećene u tim uvjetima. Jako se vidi nedostatak intermodalnih terminala na kopnu, a zbog bolje i kvalitetnije logistike može se ostvariti bolja konkurentnost poduzeća koja funkcioniraju u tom prostoru. Također, Europski zeleni plan kaže da bi do 2050. godine 75% tereta u kopnu morali voziti željeznicom. Moramo imati intermodalne centre da bi mogli robu sa velikih vlakova pretovarivati na prijevoz cestom do krajnjih lokalnih destinacija. To je izuzetno važno.” – rekao je Ante Klečina.
Križevci bi ovim projektom postali ključna točka na Mediteranskom koridoru Transeuropske mreže prometnica, što bi otvorilo nove mogućnosti za razvoj i poslovanje, rekao je gradonačelnik Mario Rajn:
-“Ideja koja je krenula iz naše Gradske uprave, iz odjela za EU fondove i gospodarstvo je u skladu sa našim nastojanjima da budemo zeleno prihvatljivi, zeleni grad, a i da koristimo one pogodnosti koje su prvenstveno geografskog tipa. Križevci su spoj dva velika infrastrukturna projekta Hrvatskih željeznica, odnosno HŽ Infrastrukture. Imamo činjenicu da brza cesta D-10 završava u Križevcima i kad spajamo ta dva koncepta došli smo do prostora, imamo priliku za razvijati intermodalni centar. Jako nam je to bitan projekt, drago nam je da je prepoznat od strane ministarstava i svih drugih partnera, županije i sigurni smo da je riječ o projektu koji može bitno transformirati lokalnu zajednicu, lokalno gospodarstvo, učiniti grad zaista zelenim i kao destinaciju dodatno razvijati prvenstveno u poslovno-logističkom smislu” – kazao je gradonačelnik Mario Rajn.
Izgradnja intermodalnog logističkog centra u Križevcima jedan je od strateških projekata uvrštenih u Razvojni sporazum Sjever i prijavljen na natječaj putem Nacionalnog plana za oporavak i otpornost. Župan Darko Koren kazao je da ovaj projekt izgleda prilično futuristički jer ga nema u Hrvatskoj.
-“Sigurno da će neka desetljeća pred nama obilježiti ovakav koncept transporta i puno šire nego što je naša zemlja. Moramo ići u korak s vremenom i novim modelima. Veselim se da se to događa u Križevcima, u našoj županiji. To je jedan od pet važnih projekata Razvojnog sporazuma Sjever koji su u našim, a i u planovima Republike Hrvatske.
Segment prometa je pretpostavka za jedan sveukupni razvoj i gospodarstva i društva u cjelini” – istakao je župan Darko Koren.
Većina zemljišta, više od milijun kvadratnih metara, na kojem se planira izgradnja terminala, čija se vrijednost procijenjuje na 50 milijuna eura, u državnom je vlasništvu. Prvo treba riješiti imovinsko-pravne odnose, no oko toga se ne očekuju veći problemi jer je, pred nekoliko mjeseci, podršku projektu dao i ministar gospodarstva i održivog razvoja Darko Horvat. Na panelu su sudjelovali Mario Rajn, gradonačelnik Križevaca, Milan Brkić – član Uprave – direktor Rail Cargo Carrier Hrvatska, Mirko Franović, direktor Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU projekata u HŽ Infrastrukturi, Manuel Brković, glavni direktor lanca opskrbe, Podravka d.d., Ivica Katavić, predsjednik Nadzornog odbora KTC-a d.d. i Tomislav Rožić, docent na Zavodu za transportnu logistiku Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
ji/radiokrizevci.hr