Starost osobnih automobila u Hrvatskoj prvi put prešla 13 godina, a od rabljenih najpopularnija dva brenda

U dvije pandemijske godine hrvatski je vozni park ostario, pa je tako prosječna starost osobnih automobila u Hrvata, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH), lani prvi put prešla 13 godina i iznosi 13,04 godine.

U predpandemijskoj 2019. prosječna starost osobnih vozila u Hrvatskoj je bila 12,58 godina, no već je u 2020. narasla na 12,89 godina. Gledajući ukupni vozni park, sa svim vrstama motornih vozila, on se lani postarao na 14,34 godine.

Za pandemije je tako i prosječna starost svih motornih vozila kod nas premašila brojku od 14 godina. U 2019. prosječna starost cjelokupnog voznog parka u RH iznosila je 13,83 godine.

Lani je prvu registraciju u našoj zemlji prošlo 112.379 osobnih automobila, a od toga je novih vozila bilo 46.182, a rabljenih 66.197. Godinu prije prvu registraciju je prošlo 36.417 novih automobila te 59.190 rabljenih.

U pretpandemijskoj 2019. pak prvi put je registrirano 64.348 novih i 84.913 rabljenih osobnih vozila. Predsjednik Uprave CVH-a Goran Pejić starenje hrvatskog voznog parka objašnjava činjenicom da se prvi put registrira malo novih automobila, odnosno da se premalo obnavlja vozni park.

Pejić objašnjava da su automobili s benzinskim motorom jeftiniji od dizelskih, ali i da je moderna tehnologija izjednačila potrošnju goriva benzinaca i dizelaša. Lani je pak zabilježen veliki skok broja automobila na električni i hibridni pogon.

Novih hibridnih vozila lani je prvi put registrirano 6622, a rabljenih 727. U kategoriji automobila na električni pogon lani ih je prvi put registrirano 1365 novih te 403 rabljena.

Što se tiče marke vozila, na prvom je mjestu u 2021. kod prve registracije i novih i rabljenih automobila bio Volkswagen. Među novima na drugom je mjestu Škoda, a zatim slijedi Opel, Kia…

A što se tiče rabljenih pak, pri vrhu su skuplje marke poput BMW-a i Audija. Zbog rata u Ukrajini i prekida dobave dijelova za proizvodnju automobila ove bi godine hrvatski vozni park mogao još više ostarjeti.

Foto: pixabay