Gradski muzej Križevci organizira simpozij 

Gradski muzej Križevci organizira simpozij “Suvremena početnica: Uvod u umjetničku lektiru”.

Simpozij će se održati u Kinu Križevci, (Razvojni centar i tehnološki park Križevci, Trg Franje Tuđmana 20), 28. rujna 2023. godine u vremenu od 10.00 do 14.00 sati.

Gosti simpozija

Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti

Jasmina Fučkan, muzejska savjetnica, voditeljica zbirki kiparstva i bjelokosti MUO, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

dr. sc. Sandra Križić Roban, znanstvena savjetnica u trajnom zvanju, Institut za povijest umjetnosti u Zagrebu

Darko Šimičić, Institut Tomislav Gotovac, Zagreb

Vanja Babić, voditelj Galerije Matica Hrvatska, Zagreb

Saša Pavković, Hrvatska radio televizija

Autorica programa i moderatorica

dr. art. Tea Hatadi, ravnateljica Gradskog muzeja Križevci

PROGRAM

9:30 – 10 h Okupljanje i okrijepa

10:00 – 10:10 Pozdrav dobrodošlice i predstavljanje stručnih predavača

10:10 – 10:35  

Branko Franceschi

Slučajne čuvaonice

poslijepotresni i pandemijski postav zbirke

Koncept: Branko Franceschi

Kustosi: Lada Bošnjak Velagić, Tatijana Gareljić, Klaudio Štefančić, Ivana Rončević Elezović, Dajana Vlaisavljević

Goran Vranić © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb

Slučajna čuvaonica je realizirana kao poslijepotresni i pandemijski postav zbirke Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti. U labavom kronološkom redoslijedu predstavljene su sve umjetnine iz fundusa koje su se spletom potrebe smještaja umjetnina iz prethodnog postava muzejske zbirke za vrijeme trajanja izložbe ‘Ikonografija grada II’, te po evakuacijama iz potresom oštećenih čuvaonica muzeja i ureda državne i gradske uprave kojima su posuđene, zatekle u izložbenom prostoru muzeja. Tako su izložbene galerije postale najvećom muzejskom čuvaonicom.

10:40 – 11:05  

Jasmina Fučkan

Muzej nije televizija…“:

o izložbama suvremenih umjetnika u Stalnom postavu MUO, 2009. – 2020.

Nika Radić, “Dom”, 2015. © Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

Čemu služi muzej? Čemu umjetnost, a čemu obrt u nazivu muzeja?
Predavanjem će se predstaviti raznovrsni načini na koje su suvremeni umjetnici preispitivali temeljne postavke Stalnog postava Muzeja (1995. – 2020.), kojim je javnosti bio predočen stilski razvoj umjetnosti i umjetničkog obrta od 14. do kraja 20. stoljeća.

Program Suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO održavao se od 2009. sve do potresa 2020. godine s naglaskom na otvaranju novog idejnog prostora između predmeta i posjetitelja. Koncepcija tih izložbi omogućila je da se otvore pitanja vezana za društveni, ekonomski i politički kontekst umjetnosti.

Više na: https://www.muo.hr/suvremeni-umjetnici-u-stalnom-postavu/

11:05 – 11:30  Okrijepa i druženje

11:30 – 11:55

dr. sc. Sandra Križić Roban

O čemu govorimo, kad govorimo o ženskom pogledu u fotografiji?

Erna Gozze, iz privatnog albuma, 1930-e

U povijesti hrvatske fotografije, ženski fotografski pogled uglavnom nije bio smatran izazovnim, dok se, prema mišljenju kritičara, način kako žene gledaju i vide nerijetko odvijao u sigurnoj zoni komfora. Sudjelovanje žena na fotografskoj sceni u Hrvatskoj intenzivira se nakon Drugog svjetskog rata, no pojedinačne autorice javljaju se i prije toga, pa i u vrijeme ratnih stradanja. Iako saznanja o pojedinim situacijama možemo zahvaliti upravo njihovom specifičnom pogledu, on dosad nije bio predmet pojedinačnog istraživanja.

U svrhu redefiniranja ženske percepcije i politike gledanja, stekli su se uvjeti predstavljanja njihove fotografske prakse u Hrvatskoj i osobite rasvijetljene sobe u kojoj ne nastaju samo intimne scene, nego i fotografije koje na inovativan i intrigantan način doprinose promjeni paradigme o tzv. “ženskim” temama.

11:55 – 12:20

Darko Šimičić

TO MOGU I JA
Neki primjeri radikalne umjetničke prakse u Hrvatskoj do 1960. do danas

Mladen Stilinović, 1979.

Naslov predavanja preuzet je iz crteža Mladena Stilinovića iz 1979. godine kojim autor
ironizira vlastiti umjetnički opus. Ova fraza, nebrojeno puta ponovljena, često se koristi kao izraz nezadovoljstva upućen prema drugoj osobi, u ovom slučaju nekom umjetniku i njegovom radu. Upućuje ga promatrač koji u prvom susretu s nekonvencionalnim umjetničkim djelom ne pokušava pročitati autorovu ideju nego trenutno reagira odbijanjem i stavom da je to što gleda nevažno, nezanimljivo, isprazno ili bezvrijedno. Ta prva reakcija najčešće ostaje izrečena bez ikakve ideje da se učini i najmanji napor i pokuša shvatiti kontekst i ideju umjetničkog djela.

Namjera izlaganja je dati osnovna uputstva za čitanje i upotrebu nekih umjetničkih djela i pravaca. Nužno jei potaknuti slobodan pristup informacijama o suvremenim događanjima na polju umjetnosti i kulture kroz permanentno obrazovanje tijekom školovanja, a kasnije zaintersirati publiku i poticati je na  otvorenu komunikaciju prema svijetu umjetnosti.

12:20 – 12:30 Pitanja za sudionike

12:30 – 12:45 Okrijepa

12:45 – 13:50

Vanja Babić i Saša Pavković: 

ANIMIRANI/EKSPERIMENTALNI FILM I VIDEO U HRVATSKOJ

(ODABRANI PRIMJERI)

Dušan Vukotić “Surogat”, 1961.

ANIMIRANI/CRTANI FILM 60-ih GODINA:

Dušan Vukotić: SUROGAT (1961.) – 9′ 20″

Grgić, B. Kolar, A. Zaninović: PROFESOR BALTAZAR – HANIBALOVE ALPE (1967.) – 9′ 10″

EKSPERIMENTALNI FILM I VIDEO 70-ih I 80-ih GODINA:

Ivan Ladislav Galeta: TV PING-PONG (1975/78.) – 2′ 00″

                                       WATER PULU 1869 1896 (1987/88.) – 8′ 50″

Dalibor Martinis: OPEN REEL (1976.) – 4′ 30″

Sanja Iveković: MAKE-UP – MAKE DOWN (1978.) – 9′ 00″

Željko Kipke: CRNO CRNIJE OD CRNOG (1985.) – 7′ 02″

EKSPERIMENTALNI FILM/VIDEO U 21. STOLJEĆU 

Željko Kipke: UNYIELDING LOOK INTO THE FUTURE (2013.) – 10′ 25″

REALIZIRANO POSUDBOM IZ ZBIRKE

Umjetnika: ŽELJKO KIPKE i DALIBOR MARTINIS

I Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, Zagreb Film, Hrvatski filmski savez

                      

   

REALIZIRANO SREDSTVIMA

Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Križevaca i Koprivničko-križevačke županije

VIZUALNI IDENTITET MUZEJA: Rašić+Vrabec

DIZAJN VIZUALA PROJEKTA: Zrinka Zagorec

LEKTURA I KOREKTURA: Martina Majdak

AUTORICA PROJEKTA: dr. art. Tea Hatadi