Sestre Čut – lijepe, mlade, pametne i hrabre
Intervju s mladim križevačkim poduzetnicama
Sretni planet j.d.o.o.
U moru obeshrabrujućih priča stiže nam još jedna koja nam daje nadu u poduzetnost mladih u našoj lokalnoj zajednici. Riječ je o dvije sestre iz Križevaca, Andreji i Martini Čut koje su osluškujući najnovije trendove u svijetu, uz pomoć mjera za samozapošljavanje pokrenule tvrtku koja prodaje veganske i cruelty free kozmetičke proizvode. Radi se o kozmetici koja nije testirana na životinjama, pa svi savjesni ljubitelji životinja mogu odahnuti znajući da ono što koriste nije temeljeno na nepotrebnoj boli i sakaćenju životinja.
. Možete li ukratko predstaviti sebe i vašu tvrtku. Kada je osnovana, na koji način, koja je ciljana skupina i način prodaje?
Mi smo sestre blizanke, Martina i Andrea. Dolazimo iz Križevaca. Zajedno smo pokrenule ideju o online trgovini koja je nastala prije godinu dana. Nakon što je Andrea dobila Poticaj za samozapošljavanje kojeg omogućuje Hrvatski zavod za zapošljavanje, ideja se počela pretvarati u posao. Tvrtka je osnovana krajem 3. mjeseca ove godine pod imenom Sretan planet j.d.o.o. Radi se o prodaji veganskih i cruelty free kozmetičkih proizvoda, odnosno proizvoda koji ne sadrže nikakve životinjske sastojke niti su testirani na životinjama putem web trgovine. Stoga smo brend trgovine nazvale Be pure. Važno je i napomenuti, da isti proizvodi u našoj trgovini brinu i o okolišu jer je ambalaža napravljena od održivog ili recikliranog materijala. Ciljana skupina su osobe koje vode ovakav stil života, odnosno one osobe koje u prehrani isključuju meso i mesne prerađevine i ostale proizvode životinjskog porijekla kao što su mliječni proizvodi. U našoj trgovini svi proizvodi su dobiveni direktno iz prirode, tj. biljaka. Jeste li ikada mislili da ćete imati mogućnost oprati kosu šamponom od tikve i čilija? Ili njegovati kožu keljem i avokadom? 😉 Naravno, ne isključujemo ostale skupine. Dapače, cilj nam je osvijestiti potrošače o njihovoj trenutnoj kupovnoj odluci, odnosno o prednostima kozmetičkih proizvoda bez okrutnosti.
- Kako je protekao proces osnivanja, jeste li zadovoljne radom državne administracije prilikom otvaranja vlastitog posla?
S obzirom da smo prije osnivanja proučile informacije na internetu, bile smo spremne, tako da je sam proces osnivanja koji uključuje državnu administraciju protekao zadovoljavajuće. Međutim, postoje i važni koraci u trgovini, a koji se tiču Zakona naše države koji su nam bili manje jasni. Na primjer, kako se skladišti roba online trgovine. Rekle bih, da su koraci nakon osnivanja ipak bili zahtjevniji za razumijevanje jednog početnika u osnivanju vlastitog posla. - Svaka pohvala za hrabrost i preuzimanje inicijative oko vlastitog zaposlenja. Što vas je inspiriralo na takav pothvat, a da se niste kao dobar dio mladih otisnule u inozemstvo u potrazi za zaposlenjem?
Hvala na pohvalama! Moramo priznati da je za pokretanje vlastitog posla zbilja trebala hrabrost, ali isto tako i za odlazak u inozemstvo potrebna je hrabrost. Oduvijek smo imale želju da imamo vlastiti posao zato što smo htjele raditi stvari na svoj način. Također, smatramo da je u inozemstvu teško kao i u Hrvatskoj, svugdje se borimo. Ali, nama je ipak slađe ako se borimo za nešto što smo same stvorile. - Iako su u svijetu velik trend vegan i cruelty free proizvodi prehrane i higijene, u Hrvatskoj i u Križevcima ovakvi proizvodi i pogledi su novotarija. Kako to da ste se odlučile za distribuciju ovako specifične vrste proizvoda?
Upravo tako. Prateći informacije na internetu brzo smo došle do zaključka da će i kod nas takvi proizvodi postati hit. Uostalom, drago nam je da takvi proizvodi postaju hit jer se radi o kupovini koja isključuje okrutnost. Za distribuciju baš takvih proizvoda odlučile smo se kada smo se i same našle u kupovnom jazu nakon što smo donijele odluku da želimo koristiti kozmetičke proizvode koji isključuju bilo kakvu okrutnost prema životinjama. Tada smo shvatile da sigurno nismo jedine u Hrvatskoj, a niti u Križevcima koje želimo baš takve proizvode. Kreirajući anketu za naše tržište, potvrdilo se da smo bile u pravu. Više od 75% ispitanika izrazilo je želju da žele trgovinu koja će nuditi kozmetičke proizvode bez okrutnosti. Napominjemo da broj vegana i vegetarijanaca u Hrvatskoj i dalje raste! Ljudi se sve više osvještavaju zato što su im dostupne informacije na internetu. Jako smo sretne zbog toga! - Planirate li uskoro prezentirati svoju tvrtku i proizvode koje distribuirate?
Osim što smo još i prije nego što je trgovina postala online aktivne na društvenim mrežama, planiramo posjećivati sajmove u Hrvatskoj na temu zdravog života, vegetarijanstva i slično. - Što biste preporučile svojim kupcima?
Da svjesno kupuju. Ako je potrebno, informacije o kupovini mogu potražiti na našoj stranici – www.bepure.hr , naime na blogu redovito objavljujemo članke kojima educiramo o
cruelty free kupovnim odlukama, a i pozivamo korisnike da se pretplate na naš newsletter gdje isti blog članci dolaze direktno u njihov e-mail sandučić.
Također, prednosti kupovine cruelty free proizvoda donose mnogo prednosti, za životinje, za planet i za nas jer – čineći dobro – osjećamo se dobro! Zar ne? - Što biste preporučile svojim vršnjacima?
Da se educiraju i budu otvoreni primati nove informacije, da budu hrabri i da slušaju vlastitu intuiciju, bez obzira što im njihovi bližnji govore najvažnije je ono što oni sami misle te da iskoriste ono što im nudi država – poticaje.