Razgovor s našom sugrađankom Anom Ivančan
Sve više učenika s problemima u ponašanju
Odlaskom u mirovinu mnogi se nastavljaju baviti onim čime su se bavili cijeli život, možda sada na drugačiji način, ali sa željom da i dalje ostanu aktivni i pomognu zajednici. Naša sugrađanka Ana Ivančan dugo godina je radila u Centru za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Križevci, posljednjih 10-tak godina u Osnovnoj školi “Ljudevita Modeca” kao stručni suradnik socijalni pedagog i rehabilitator, a po odlasku u mirovinu nastavila je raditi u Hrvatskoj udruzi za realitetnu terapiju.
Među šest autorica je koje se bave prevencijom djece s problemima u ponašanju i koje su napisale priručnik “Socijalnopedagoški mozaik – Razvoj modela potpore učenicima s problemima u ponašanju”, pa smo povodom toga porazgovarali s Anom.
“Priručnik je izdan uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje i rezultat je trogodišnjeg projekta “Razvoj modela socijalno – pedagoških intervencija u osnovnoj školi” koji je provodila grupa socijalnih pedagoga od 2015. – 2017. godine. Taj model socijalno-pedagoške intervencije sastoji se od pravodobne i stručne identifikacije , kako definirati učenike s problemima u ponašanju na temelju utvrđenih poteškoća i učinkovitosti poduzetih mjera.”
Na pitanje ima li puno problema u školama, Ana Ivančan odgovara:
“Alarmantni su podaci da je u školama prisutno 13 posto učenika sa nekim od problema u ponašanju: od blagih ili razvojnih faza, kad učenici pružaju otpor pogotovo u pubertetu, pa do onih ekstremnih koje u podlozi imaju obiteljske probleme, zanemarivanje ili zlostavljanje. Sve to, kao što sam rekla, iznosi ukupno 13 posto što je jako velik postotak. Bila je procjena da je ranije bilo 5 – 7 posto. “
“Iz iskustva mogu reći da je kod djece prisutno više teškoća nego ranijih godina. Pretpostavka je da je to stres obitelji kao jedinke koja odgaja dijete, drugačiji način života nego ranije. Iz struke edukacijskog rehabilitatora znam da su sve vrste poteškoća u porastu, spomenimo govorne teškoća itd. Ovaj priručnik je naš mali doprinos, čime smo željeli pridonijeti boljem rješavanju problema u školama. Priručnik obuhvaća socijalno pedagoške intervencije u kontekstu osnovne škole, međutim primjenjiv je i za srednje škole te namijenjen socijalnim pedagozima, a gdje ih nema, mogu ga i drugi stručni suradnici primjenjivati.”
Ana Ivančan ima dugogodišnje iskustvo u radu s djecom i roditeljima. Vodila je školu uspješnog roditeljstva, ima psihoterapeutsku diplomu i aktivna je u u Hrvatskoj udruzi za realitetnu terapiju u kojoj rade edukacije za buduće savjetovatelje, većinom usmjereni na osobe koje su pomagačkih zanimanja. Najavljuje i održavanje radionica u Križevcima:
“Radionice će biti više usmjerene na rad na sebi. Vjerujemo da moramo početi od sebe , da bi mogli pomoći drugima”.