Idući tjedan kreće sufinanciranje gradnje punionica za električna vozila
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost će u srijedu 8. svibnja objaviti i Javni poziv za sufinanciranje gradnje punionica vrijedan 5,8 milijuna kuna. Dio je to niza aktivnosti kojima se želi potaknuti transformacija prometnog sustava u čišći i energetski učinkovitiji, a sve s ciljem smanjenja onečišćenja okoliša ispušnim plinovima i bukom.
Nakon što je početkom mjeseca objavio javni poziv za sufinanciranje nabave eko vozila na koji je stiglo više od 2.400 prijava, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost će u srijedu 8. svibnja objaviti i Javni poziv za sufinanciranje gradnje punionica vrijedan 5,8 milijuna kuna. Dio je to niza aktivnosti kojima se želi potaknuti transformacija prometnog sustava u čišći i energetski učinkovitiji, a sve s ciljem smanjenja onečišćenja okoliša ispušnim plinovima i bukom.
„Sufinanciranje punionica za električna vozila prirodan je slijed, nakon što smo s 25 milijuna kuna prošle godine potakli kupnju oko 900 električnih vozila na hrvatskim cestama. Preduvjet za masovnije korištenje energetski učinkovitijih i ekološki prihvatljivijih vozila je postojanje odgovarajuće infrastrukture, stoga je logično da i jedno i drugo gradimo usporedno. Kao turistička zemlja kojoj gravitiraju Europljani, a koji će u sve većoj mjeri dolaziti s električnim vozilima, važno je da broj od trenutno aktivnih 200-tinjak punionica bude značajno veći.“ rekao je, najavljujući Javni poziv, direktor Fonda Dubravko Ponoš. „Prije objave poziva smo prvo proveli savjetovanje s potencijalnim korisnicima te smo njihove konstruktivne prijedloge također uključili u izradu poziva.“ pojasnio je.
Tvrtke, obrtnici, jedinice lokalne i regionalne samouprave te neprofitne organizacije (izuzev udruga i zadruga) moći će tako za projekte postavljanja punionica dobiti do 40% opravdanih troškova, odnosno do 200.000 kuna. Prihvatljive su za sufinanciranje punionice minimalne ukupne snage 50kW DC ili 22kW AC, a tehnički koncept nije strogo reguliran pozivom, već je otvoren za raznovrsna rješenja glede naponskih sustava, snage, brzine punjenja te lokacije punionica i područja prometnih pravaca. Preduvjet sufinanciranja je dostava glavnog projekta od strane ovlaštenog inženjera te pravomoćna građevinska dozvola ili odgovarajući dokument kojim se potvrđuje da ista nije potrebna. Uz prijavni obrazac je, ovisno o vrsti prijavitelja, potrebno dostaviti i svu ostalu odgovarajuću dokumentaciju, a sve zajedno se dostavlja preporučenom poštom ili osobno, u prijamni ured Fonda.
„Sredstva će se dodjeljivati redoslijedom zaprimanja do kraja godine ili trenutka iskorištenja planiranih sredstava, stoga pozivamo sve zainteresirane prijavitelje da što prije pripreme projektne prijedloge i vode računa da dokumentacija koju dostavljaju bude potpuna.“ naglasio je Ponoš, dodavši kako nije moguće retroaktivno sufinanciranje za punionice izgrađene prije 8. svibnja ove godine. Korisnici kojima bude odobreno sufinanciranje imat će rok od 12 mjeseci za realizaciju planiranih projekata. „U bliskoj budućnosti punionice će biti sastavni dio građevinskih projekata i imat će ih svaka nova zgrada, a do tad je na nama da postojeći sustav što bolje prilagodimo, kako bi tranzicija bila što brža i učinkovitija.“ zaključio je Ponoš.