Njega tijela: Tuš kabina najbolji prijatelj u vrućim danima
Više od 90% hrvatskih građana tušira se svakodnevno ili nekoliko puta tjedno, a tek nešto manjih 84% njih kupa se i u kadi. Doduše, više od polovice onih koji se kupaju u kadi to čine jako rijetko pa se čini da je tuš kabina ipak bolji odgovor na ubrzani tempo života
Dvije trećine građana (66,3%) ističe da se tuširaju svakodnevno, dok jedna četvrtina ispitanika (26,9%) navodi da se tušira nekoliko puta tjedno.
S druge strane, manje pažnje higijeni tijela iskazuje oko 7% ispitanih, pri čemu se njih 5,9% tušira samo jednom tjedno, a 1% tek jednom mjesečno.
U kadi se kupa gotovo 84% građana, manje ili više učestalo. Po 9% ispitanih navodi da si kupanje u kadi priušti svakodnevno odnosno nekoliko puta tjedno. Da to učini jednom tjedno kaže 12,4% ispitanika, a nekoliko puta mjesečno u kadu se “bućne” njih 8,1%.
Ipak, čini se da kada gubi bitku od tuš kabine jer se najveći broj ispitanika u kadi kupa vrlo rijetko: 11,7% to čini nekoliko puta godišnje, a 33,7% čak i rjeđe od toga. Ukupno 16,1% ispitanika kaže da se u kadi ne kupa uopće.
Prilikom pranja tijela, 91,3% sudionika koristi gel za tuširanje. Nešto manje njih koristi šampon (77,9%), a značajno manji udio koristi regenerator za kosu (35,5%).
Što se tiče ostalih preparata, više od jedne četvrtine koristi sapun (28,4%), a slijede ga gel za pranje lica (15,3%), krema za tuširanje (11,8%) i ulje za tuširanje (8,7%). Ukupno 2,6% ispitanika navodi da koristi preparate koji ne pripadaju niti jednoj od ovih kategorija.
Upitali smo građane i koriste li dezodoranse za tijelo, a apsolutna većina njih, 90,7%, na to pitanje odgovara potvrdno, dok preostalih 9,3% ispitanika ne koristi ove proizvode.
Pritom su najpopularniji dezodoransi u spreju koje koristi 64,4% sudionika istraživanja. Relativno sličnu razinu popularnosti imaju dezodoransi u spreju (37,7%) i dezodorans u sticku (32,9%), dok značajno manji broj ispitanika koristi dezodoranse u obliku kreme (4,5%).
Istraživanje su tijekom travnja 2019. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.