U 2021. Hrvati su na internetu najviše kupovali mobitele i pametne satove
- je bila iznimna u svakom aspektu online kupovine. Interes potrošača za kupnju putem interneta se pojačao, taj je oblik kupnje uvelike zamijenio tradicionalnu kupovinu i omogućio novu online stvarnost s kojom ćemo odsada svi živjeti.
Raste prisutnost online kupaca
Ove se godine velika skupina potrošača fokusirala na online kupnju, a prema podacima Statiste, u Hrvatskoj, tijekom 2021. putem interneta kupuje čak 59 % potrošača od 16 – 74 godine što je posljedično dovelo do još veće normalizacije online kupnje. No, što je kupce zadržalo u digitalnim svijetu i što možemo očekivati u narednim godinama?
Prema časopisu eMarketer, izbjegavanje gužve tijekom kupnje najveća je briga za čak 32 % kupaca u Ujedinjenom Kraljevstvu. Čini se da se potrošači ne obraćaju web trgovinama samo zbog nužde i ugodnosti već i zbog sigurnog okruženja u svjetlu epidemije.
Dakle, kupci su online, ali što su zapravo htjeli kupiti u 2021.?
Udobna online kupovina sve više istiskuje tradicionalni način kupnje u fizičkim trgovinama. U skladu s potrebama potrošača razvijaju se nova digitalna rješenja, a jedno od takvih je i Čarobnjak za poklone – Jeftinije.hr koji štedi vrijeme prilikom kupnje jer omogućuje raznolik te istovremeno fokusiran odabir poklona za svaku prigodu.
U 2021., prema podacima Jeftinije.hr, online kupnja je zadržala svoj značajan zamah, a potražnja je premašila rekordnu pandemijsku 2020. godinu. U 2021. nije bilo moguće uočiti veće specifičnosti u potražnji proizvoda prema pojedinim kategorijama. Sve su u prosjeku bile čak i nešto posjećenije nego godinu ranije, no bilo je moguće uočiti određene specifičnosti kupovnog ponašanja kojeg nismo primijetili ranijih godina.
Pametni satovi i mjerači – osvojili su kupce u 2021. godini.
Rast potražnje za proizvodima u online trgovinama ne jenjava, možemo primijetiti veliki porast u gotovo svim segmentima proizvoda. Tako je, na primjer, potražnja za pametnim satovima i mjeračima (u odnosu na prošlu godinu) ostvarila rast od čak 98 %.
‘2021. godina je i dalje u znaku pandemije, ali Covid mjere su drugačije od zemlje do zemlje i manje restriktivne nego su bile u 2020. godini. ZERO-Covid strategija više nije opcija što je utjecalo na rast web trgovaca. Na više razvijenim tržištima dominantni web trgovci su čak imali i pad u prometu u odnosu na prethodnu godinu, ponajviše zbog ogromnog rasta 2019./2020. Na hrvatskom manje razvijenom tržištu, pada nije bilo jer je inercija koju je Covid stvorio, ali i uz dodatnu pomoć kroz ogromna ulaganja u digitalni marketing (dosad neviđena na ovim prostorima) prije svega dominantnih fashion “powerhouse” iz EU dovela do daljnjeg rasta u 2021. godini većine kategorija proizvoda.
Vjerujem da će 2022. godina donijeti još više ulaganja u digitalni marketing većine vodećih domaćih i EU igrača koji će time generirati potražnju i da će se rast nastaviti pa i do dvoznamenkastog broja ukupnih ecommerce kupovina i prije nego to neki očekuju’, opisuje trenutnu situaciju Igor Martinović, Sales Manager na Jeftinije.hr.
Najpopularnije kategorije online kupovine u 2021.?
Istraživanje Shopper’s Mind 2021 koje je Jeftinije.hr proveo s partnerima, agencijama Valicon i iProm, pokazalo je nastavak trenda online kupnje te povećanje intenziteta i učestalosti online kupnje. Prosječna vrijednost online košarice bila je 268 kn, a kupci trenutno najradije kupuju u kategorijama elektronike, mode i segmenta – ljepota i zdravlje.
Izvor_ tportal.hr, Foto: pixabay.com