Nosi crveno prvog petka u veljači

Javnozdravstvena kampanja „Dan CRVENIH HALJINA“ pokrenuta je kako bi se podigla svijest o moždanom udaru kod žena. Moždani udar u žena nedovoljno je prepoznat, nedovoljno istražen i nedovoljno liječen.

Prva kampanja „Dan crvenih haljina“, #nosicrveno, odnosno, „Go  Red for Women“ pokrenuta je u Americi, a danas je to međunarodna kampanja  posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih žila srca i mozga kod žena. Američko kardiološko društvo kampanju je pokrenulo 2004. godine, a Svjetska kardiološka federacija kampanju je proširila na razini svijeta. Danas više od 50 zemalja provodi nacionalne kampanje „Go  Red for Women“ #nosicrveno, podižući svijest i osiguravajući sredstva za borbu protiv srčanih bolesti i moždanog udara. Kampanja se provodi kroz organizacije stručnih skupova, edukacijskih promotivnih kampanja, modnih revija, zdravstvenih pregleda, sportskih događaja.

Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i upozorenja.

Kampanja ima za cilj potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju, prvenstveno zdravlju srca i krvnih žila, jer je većinu tih bolesti moguće spriječiti zdravim životnim navikama, a isto tako želi potaknuti stručnjake u zdravstvu  na posebnu pažnju za srčani i moždani udar kod žena, zbog njihovih razlika u odnosu na muškarce.

U Hrvatskoj je Hrvatsko neurološko društvo 2019. godine pokrenulo kampanju „Dan CRVENIH HALJINA“ posvećenu borbi protiv moždanog udara u žena, a obilježava se prvog petka u veljači.

Zaštitni znak je silueta žene u crvenoj haljini koja je istovremeno krhka i snažna i koja savršeno oslikava misiju ove akcije.  

HZJZ