Simbol Smiley slavi 50-ti rođendan
Jedan od najpopularnijih slikovnih simbola na svijetu – Smiley (Smješko), slavi pola stoljeća postojanja. Iako je najstarija upotreba zabilježena daleke 1881. godine u američkom satiričnom magazinu Puck, simbol kakvog ga danas poznajemo kreacija je francuskog novinara Franklina Loufranija koji je njime označavao dobre vijesti u novinama. Od tad, ‘Smiley’ je najpoznatiji simbol sreće i nade, ali i lifestyle brend koji je tijekom 50 godina surađivao s preko 400 globalnih partnera i bio prisutan u gotovo svakoj industriji.
Za svoj 50. rođendan, Smješko se udružio s umjetnikom Andre Saraivom koji je redizajnirao čuveni simbol i pridružio mu njegov slogan – ‘ Take time to smile’. Također, francuski butik Colette sudjelovao je u izboru 50 najboljih kolaboracija – od kapa brenda New Era do Reebok tenisica koje je krasio Smješko. Portal Hypebeast razgovarao je s Nicolas Loufranijem, izvršnim direktorom kompanije Smiley čiji godišnji prihod premašuje pola milijarde dolara i to samo na osnovu prodaje prava na korištenje simbola sreće. Loufrani je tim povodom izdvojio neke od ključnih momenata u povijesti Smješka koji su ga učinili jednim od najlukrativnijih ikona na svijetu.
U ovoj izazovnoj godini, Smješko se vratio svojoj originalnoj misiji – širenju pozitive i poruka nade. Loufrani i njegov tim to čine kroz neprofitne organizacije Smiley Movement i Smiley News koje za cilj imaju potaknuti publiku na volontiranje i druge filantropske aktivnosti. Što se inovacija u tehnologiji tiče, Loufrani kaže da ne zna kuda će ih one odvesti u sljedećih 50 godina, ali je siguran da će u narednih nekoliko, Smješko živjeti i u metasvemiru.
Izvor: lider
Foto: pixabay