Tomislav Katanović- sada je puno jasnija slika križevačke političke scene
Gostujući u prošlotjednoj emisiji Politika Analitika Kritika (P.A.K) bivši zamjenik gradonačelnika Tomislav Katanović odgovarao je na pitanja i komentirao politiku u njegovom mandatu i sadašnje vođenje grada.
Nisam nestao spreman sam se staviti na raspolaganje građanima
Bio je najmlađi vijećnik (20g), a motiv za politiku nalazi u činjenici da se u to vrijeme (2001g) pružala prilika mladim ljudima za aktivno bavljenje politikom.
– Stvorena je dobra ekipa s velikim brojem uključenih, orkestrirana od Branka Hrga. O svemu se raspravljalo kroz nekoliko razina, ljudi su bili upoznati sa svime. Čini mi se da to sada nije tako.
U tom periodu grad je imao znatno manje prihode pa su se sredstva tražila u državnim, kasnije i EU fondovima, a poticale su se privatne investicije. Bili smo uspješni, posebno s EU fondovima, iako su nagrade primali drugi, ali dobro, sve ostaje u Križevcima. Aktualna ekipa ima na raspolaganju znatno više novaca dobivenih decentralizacijom. Najveća razlika je u tome što smo mi novce i projekte dovlačili u Križevce, a sadašnje vodstvo troši gradski novac i diže kredite, dakle stvar je u pristupu i načinu rada…smatra Katanović.
Na pitanje da nabroji po 10 projekata većih od 10 milijuna kuna sadašnjeg i vodstva iz njegovog vremena odgovara
– Sadašnji projekti …dvorana (za koju je nejasno koliko u stvari košta), dom u Carevdaru, Zvjezdarnica, a projekti 2013- 2017. Tehnološki park i razvojni centar, Gradska knjižnica, Turističko – informativni centar (Sinagoga), Dom za starije, Poliklinika, Zona G. Čret i prve hale…o biciklističkim stazama da se i ne govori. Sve u svemu bitni su izvori financiranja, u to vrijeme poticala su se privatna ulaganja. Nije mi jasno zašto je odbačen pripremljeni projekt dvorane koji sam osobno prezentirao novom vodstvu, jer priče o cijeni su paušalne. Taj je projekt bio odličan i imao je mogućnost sufinanciranja.
Smatra da bahatost nikada nije dobra osobina, a posebno u politici. O brendiranju Križevaca i novom sloganu, Katanović smatra da brendiranje lokalnih sredina nije nikakva novost. Smatra da su Križevci u njegovo vrijeme imali brend šampiona EU fondova. Za Križevce se sigurno zna samo je pitanje koju priču želimo posebno brendirati. Novi slogan mu je neobičan i činjenica je da na službenoj stranici Grada Križevaca više nema grba grada!’
Brendiranje nije samo slogan, u brendiranju se apsolutno mora koristiti i nasljeđe.
O trošenju 200 000 kuna za taj slogan, kaže da takvih “investicija” ima više, od nepotrebnog kopanja po trgovima, parkiralištu za bicikle itd.
Katanović kaže da je ondašnje vodstvo izradilo kilometre biciklističkih staza, ali iz EU fondova, a ne kreditima. Ne vidi smisao ovakvih kreditnih zaduženja.
Grad se zadužuje, a na pitanje u kakvom stanju je sadašnje vodstvo preuzelo gradsku kasu, kaže da je napravljen temeljit zapisnik o primopredaji i da je grad tad imao neku manju obavezu za Tehnološki park. O priči da će Križevci do 2030g. biti “energetski neovisan grad” Katanović kaže da je to dobar marketinški trik koji je ljudima lijepo čuti.
Pozdravlja subvencioniranje solara i sam razmišlja o postavljanju, no pitanje je koliki je broj građana koji si to mogu priuštiti danas.
Oko zaduživanja Križevačkog poduzetničkog centra i uvođenja naplate parkiranja smatra da to nije smisao KPC-a, a naplata parkiranja vjerojatno će služiti za krpanje financijskih rupa za otplatu kredita za dvoranu.
Na kraju, vjeruje da sada s odmakom od pet godina građani mogu puno jasnije sagledati dva različita vođenja grada i da je politička slika ta dva razdoblja puno jasnija.
Na kraju je Katanović poručio: nisam nestao, politika i me i dalje interesira i spreman sam se dati na raspolaganje sugrađanima.