Tjedan mozga, 14.-20. ožujka

Ovogodišnji 21. Tjedan mozga u Hrvatskoj dio je svjetske akcije organizacije „Dana Alliance for Brain Initiative“ s ciljem promocije znanja o mozgu i bolestima mozga. Hrvatsko društvo za neuroznanost i Hrvatski institut za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu organizacijom Tjedna mozga ispunjavaju svoju misiju u našoj sredini.

Aktivnosti vezane uz Tjedan mozga u svijetu svake su godine sve intenzivnije, obzirom na to da je istraživanje mozga jedan od trajnih prioriteta istraživanja u razvijenim državama svijeta.
U EU se polazi od činjenice da više od 45% sveukupnih troškova i opterećenja u zdravstvenom sustavu EU čine bolesti mozga. 179 milijuna stanovnika Europe pati od nekog poremećaja funkcija živčanog sustava. Bolesti mozga su sveobuhvatan problem za svako društvo, ali zajedničkim naporima možemo proširiti edukaciju, prevenciju i nove znanstvene spoznaje.

Jedna od ovogodišnjih tema je: MOZAK I POST-COVID SINDROM, a održat će se u četvrtak 17.ožujka 2022., pristup putem poveznice za Zoom (https://zoom.us/j/93836327769?pwd=SUtsaXJzVDNnTzZZWkpLaXgrTjZ6UT09 Passcode:133651). Ubrzo po izbijanju pandemije koronavirusa dokazano je da virus ne zahvaća samo respiratorni sustav, nego da može biti uzrok brojnih oštećenja mozga. Tribina „Mozak i Post-COVID sindrom“ naročito će biti usmjerena na one posljedice oštećenja mozga koje su kronične prirode, a koje, u slučaju da nisu pravodobno liječene, mogu ostaviti značajne i dugoročne posljedice po svakodnevno funkcioniranje bolesnika.

PANDEMIJSKA LEKCIJA: KAKO PODUČAVATI ADOLESCENTNI MOZAK „NA DALJINU“

Pandemija koronavirusa naglo je gurnula u prvi plan bitnu temu utjecaja digitalne tehnologije koja u posljednja dva desetljeća nevjerojatnom brzinom ulazi u naše živote. Učenici i studenti kasne adolescentske dobi, tijekom koje se događaju osjetljivi procesi psiho-emotivnog razvoja, pred ekranom provode velik dio dana. Pojavila se potreba za raspravom o tome kako je prijelaz nastave u virtualno okruženje utjecao na snalaženje učenika i studenata te o poteškoćama koje su se javile pri tom procesu. 

(Izvor: https://www.hdn.hr/hr/tjedan-mozga-2/)