Čišćenje kućanstva: Snažan izazov trgovačkih marki
Kada su upitani o preferenciji brendova u odnosu na privatne marke u kategoriji sredstava za čišćenje, većina ispitanika navodi da preferira brendove (57%), no udio trgovačkih marki od 43% jasno daje do znanja koliko su trgovci sa svojim privatnim markama izazivači proizvođačkim brendovima u ovoj kategoriji
Najveći broj građana čišćenje cijelog stana obavlja na tjednoj bazi (43,1%). Nešto više od petine građana stan čisti češće: 2-3 puta tjedno (17,8%) te svaki ili gotovo svaki dan (5,6%).
Daljnjih 12,9% cijeli stambeni prostor čisti 2-3 puta mjesečno, a 15,4% to čini jednom mjesečno. Nadamo se da oni koji čiste rjeđe od jednom mjesečno, njih 5,3%, nisu jedine osobe zadužene za čišćenje u kućanstvu.
Kod čišćenja stana najviše se pažnje pridaje kupaonici/WC-u (32,2%) te kuhinji (20,1%). Manji broj ispitanika navodi da najveću pozornost pridaje dnevnom boravku (12,7%) i spavaćoj sobi (3,2%). Ukupno 28,1% ispitanika podjednaku pozornost pridaje svim prostorijama u kućanstvu.
Velika većina ispitanika, njih čak 91,4%, ističe kako pri čišćenju koriste namjenska sredstva za čišćenje (staklo, pećnica, parket, wc školjka i dr.).
Vezano za sam tip sredstava, tekuća sredstva su preferirana (90,1%). Mali broj ispitanika navodi da preferiraju vlažne maramice (5,6%), gelove (3,6%) ili pjene (0,7%).
S obzirom na miris, citrus je preferiran za nešto više od jedne trećine ispitanika (34,6%). Približno jednak broj preferira original (24,2%) i miris lavande (22,6%), a značajno manji broj ispitanika preferira voćne (10,2%) i morske mirise sredstava za čišćenje (8%).
Kada su upitani o preferenciji brendova u odnosu na privatne marke u kategoriji sredstava za čišćenje, većina ispitanika navodi da preferira brendove (57%), no udio trgovačkih marki od 43% jasno daje do znanja koliko su trgovci sa svojim privatnim markama izazivači proizvođačkim brendovima u ovoj kategoriji.
Istraživanje su tijekom veljače 2019. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. (izvor:Ja TRGOVAC)