Milijune državnog novca Ministarstvo troši na reklame da nas uvjere da je mirovinska reforma super

Prenosimo tekst s portala Telegram.hr:

Možda se radi o slučajnosti. A možda i ne.

Čelnici tri sindikalne središnjice najavili su 18. ožujka da će do sredine svibnja prikupljati potpise za referendum protiv izmjena zakona o mirovinskom osiguranju, kojima se skraćuje rok za početak odlaska u mirovinu sa 67 godina. I baš je nekako u tom razdoblju Ministarstvo rada i mirovinskog sustava predvidjelo dvije medijske kampanje vezane uz tu, sindikatima spornu mirovinsku reformu.

PRITISAK

Dakle, dok traje prikupljanje potpisa za referendum, Ministarstvo ne želi objaviti koliki je trošak Vladine kampanje kojom se, između ostalog, ide protiv referenduma. No, nije htjelo ni iskoristiti priliku da demantira kako u tu svrhu planira potrošiti 2.020.000 kuna. Ovdje valja još jednom ponoviti da se radi o planu javne nabave, a ne potpisanom ugovoru. Dakle, ne može se kategorički tvrditi da je riječ o tolikim troškovima, ali se može zaključiti da je Ministarstvo naš konkretan upit diplomatski ignoriralo.

Pritisak na Vladu da objavi koliko je točno novca utrošila na emitiranje spotova o mirovinskoj reformi sve je veći. Ovoga tjedna to su od Banskih dvora zatražili, primjerice, GONG i oporbeni političari. Mostov zastupnik Robert Podolnjakzatražio je od Vlade da prekine protureferendumsku kampanju koju, ocjenjuje Mostovac, financira javnim novcem. SDP-ov Peđa Grbin obratio se, pak, Ustavnom sudu, zatraživši da upozori državna tijela da njihovo postupanje nije u skladu s Ustavom i zakonom.

MILIJUNI RAZLOGA ZA ŠUTNJU?

U Ustavnom sudu, kako je Telegram danas neslužbeno doznao, skloni su ideji da iz resora ministra Pavića zatraže podatke o tome kako se kampanja financira, koliko traje i koliko je novca u nju uloženo. Više o mogućim potezima Ustavnog suda znat će se nakon njihovog redovnog sastanka u utorak.

I u GONG-u smatraju da se Vlada posljednjim TV-spotom o mirovinskoj reformi “direktno uključila u kampanju protiv sindikalne inicijative” pa su stoga pozvali Banske dvore da javnosti pokažu koliko su na tu kampanju potrošili. “Građanke i građane Vlada plaši procjenama da će zahtjevi sindikalne inicijative ’67 je previše’ koštati 45 milijardi kuna, trošeći netransparentno javni novac za televizijske reklame u svojoj protureferendumskoj kampanji. Pri tome je Vlada Andreja Plenkovića sindikatima, odnosno svim inicijatorima referenduma postrožila pravila za transparentnost, što Gong pozdravlja, no problematično je što su sebi ostavili prostor da od javnosti kriju troškove protukampanje”, upozorili su iz GONG-a.

Možda je stvar u tome da jednostavno ima previše razloga za to da se kriju troškovi proturefendumske kampanje. Preciznije, da se razlozi broje u milijunima.
foto: mirovina.hr