Tvrtka Altpro – digitalizacijom do globalnog uspjeha
Dvadeset pet godina uspješnog poslovanja donijelo im je status globalno poznate tvrtke koju povezuju s pojmom inovativnosti – kao temeljem uspješnog pozicioniranja i održavanja konkurentnosti na tržištu. Riječ je o tvrtki ALTPRO čije ime počiva na ideji stvaranja alternativnih proizvoda, a da im se takav pristup višestruko isplatio dokaz su i brojne nagrade i priznanja za najinovativnijeg izvoznika u Hrvatskoj, kao i interes najvećih kompanija iz Japana, Kine i SAD-a za sigurnosne sustave primjenjive na jednotračnim (monorail) vlakovima i metroima.
„Sve je počelo s Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) koja nam je kroz jedan od svojih prvih programa provjere inovativnog koncepta (PoC) dodijelila sredstva. Zahvaljujući tim sredstvima, napravili smo prototipove koje smo ispitivali u Francuskoj i Indoneziji. Liniju proizvoda smo nazvali „M senzor“ po metrou u Parizu gdje smo od ponoći do 3 sata ujutro godinama testirali rješenja i stjecali znanje. Bez tog PoC-a ne bi bilo „M senzora“, a niti potencijalno našeg najmasovnijeg proizvoda u budućnosti“, tvrdi Zvonimir Viduka, direktor i osnivač tvrtke te poznati inovator.
ALTPRO se odlučio na specijalizaciju proizvodnje u tri seta proizvoda: sigurnosni sistemi za željeznička vozila (lokomotive i vlakovi), osiguranja željezničko-cestovnih prijelaza te detektori vlakova. Izvoz je od početka bio u fokusu te tvrtka u taj segment poslovanja ulaže sve resurse. Svojim uspješnim poslovanjem dokazala je kako se može ravnopravno natjecati s puno većim tvrtkama iz razvijenih industrijskih zemalja. O uspjehu ove zagrebačke tvrtke govori i podatak kako je Europska komisija uvrstila ALTPRO na listu 22 ključne tehnološke kompanije koje diktiraju razvoj željeznica na globalnoj razini. Budućnost željeznice je, kao i kod mnogih drugih industrija, u digitalizaciji. „Digitalizacija je omogućila globalnu konkurentnost tvrtkama poput nas. To smo na vrijeme prepoznali pa se cijela naša nova generacija proizvoda temelji na digitalnom pristupu.“, smatra Viduka, te dodaje ako su trenutno njihova najveća tržišta jugoistok Azije, odnosno Kina, Indija i Indonezija.
U svojih 25 godina ALTPRO je „optrčao puni krug“ – počevši kao mali start-up koji je djelovao u sklopu Tehnološkog parka, razvio se u globalno prepoznatu tvrtku sa 150 zaposlenika koja svoje inovacije izvozi u 50-ak zemalja diljem svijeta. Cijelo vrijeme vodili su se idejom razvoja vlastitih proizvoda, a HAMAG-BICRO im je pružao potporu kada je to bilo najpotrebnije. „Projekti realizirani s HAMAG-BICRO-om bili su ključni za naš kvalitetan razvoj, posebno za zadnjih deset godina, što je danas rezultiralo nizom uspjeha kojima se možemo pohvaliti. Možemo slobodno reći da je HAMAG-BICRO svojevrsna „pametna tvornica“ budući smo na jednom mjestu dobili potporu kroz sve faze našeg poslovanja – od ideje, razvoja i komercijalizacije pa sve do izlaska na međunarodno tržište i daljnje ekspanzije“, zaključuje Viduka. Kroz četiri ugovora ukupne vrijednosti preko 54 milijuna kuna HAMAG-BICRO je tvrtki dodijelio bespovratna sredstva i jamstva u iznosu većem od 21,5 milijuna kuna.
„Poduzetništvo nije „trčanje za novcem“, već uporna borba s puno učenja i želje za uspjehom“, zaključuje Viduka koji će i dalje raditi „altpro“ – alternativne proizvode koje drugi ne rade i najbolji u tome. Stoga ga HAMAG-BICRO ponosno svrstava u svojih #prvih25.