Rekordni broj turista u studenom u Zadru

Vidjeti Korejce, Kineze ili Japance u Zadru u studenomu nije više nikakvo čudo, a još je manje neobično usred kasnojesenskog perioda doživjeti veće grupe europskih turista u šetnji gradom. Zadar je postao prepoznatljiva turistička destinacija, a dodatnu težinu daju mu adventska zbivanja krajem studenoga i tijekom cijelog prosinca. Pokazuju to rekordne turističke brojke koje je Zadar ove godine imao u studenome: ostvareno je 33.000 turističkih noćenja s rastom od 15 posto u odnosu na lanjski studeni, dok je sustav eVisitor istodobno zabilježio 15.500 turističkih dolazaka uz rast od 7 posto, objavili su iz Turističke zajednice Grada Zadra.

Najviše su noćenja ostvarili Hrvati s udjelom od 38 posto u ukupnim noćenjima, dok su kod stranih turista u studenome dominirali Korejci i ostali turisti iz azijskih zemalja izuzev Indije (17 posto), Slovenci (9 posto) i Austrijanci (8 posto). Kada je u pitanju rast noćenja, najveće brojke među emitivnim turističkim tržištima Zadra imaju Austrijanci s 90 posto rasta pri usporedbi s lanjskim studenim, potom Nijemci s 50 posto rasta i domaći gosti koji nastavljaju ljetni trend s 30 posto rasta uglavnom komercijalnih noćenja.

U dolascima najviše udjela imaju domaći s 36 posto, drugi su Korejanci s 11 posto udjela u svim turističkim dolascima, ali ako im pridružimo ostale goste iz Azije, pogotovo Kineze, dobivamo udio u dolascima od čak 36 posto. Austrijancima s 5 posto i Slovencima s 3 posto udjela pripada najznačajniji dio kolača europskih turista u studenome u Zadru. Austrijanci su pritom ostvarili rast od 113 posto, Nijemci 52 posto i Hrvati 15 posto, dok su Francuzi, kao turisti s relativno manje zastupljenog tržišta, najviše letjeli prema Zadru s 181 posto rasta. Sve veća vidljivost Zadra na svjetskim turističkim i putničkim kartama najočitija je u značajnom rastu broja dolazaka i noćenja u izrazitoj posezoni, s prosjekom od 2,14 noćenja po gostu na nivou godine. Dinamika pokazatelja turističkog prometa među ostalim elementima ukazuje i na uspjeh novog promotivnog koncepta RECI DA! u izvedbi Turističke zajednice Zadarske županije u suradnji s područnim uredima TZ-a i gradskom TZ u Zadru, koji definitivno povećava prepoznatljivost grada kao atraktivne city break destinacije van glavne sezone.

Izvor i foto: TZG Zadar, Zadarski.hr