U školskom vrtu i mi rastemo
Školski vrt učenika 1. b pobijedio na natječaju
Učenici 1. b razreda OŠ Ljudevita Modeca, sa svojom učiteljicom Sanjom Vujić prijavili su se na natječaj „U školskom vrtu i mi rastemo” Udruge Biovrt te se njihov projekt našao među pobjedničkim vrtovima.
Na Facebook natječaj „U školskom vrtu i mi rastemo” Udruge
Biovrt prijavilo
se ukupno 77 škola koje su prezentirale svoje fotografije
vrtova ili mjesta
gdje bi ga željele kreirati. Svoj spiralni vrt začinskog
bilja, koji se od
prošle školske godine nalazi u dvorištu Osnovne škole
Ljudevita Modeca, prijavili
su i učenici 1. b razreda sa svojom učiteljicom Sanjom Vujić.
Njihov je vrt
zahvaljujući velikom broju lajkova odabran kao jedan od pet
najuspješnijih
projekata.
Udruga Biovrt nagradila je ukupno deset škola poklon paketima
u kojima se
nalazi Priručnik za pokretanje i vođenje školskih vrtova,
deset paketića
različitog sjemenja te brošura Očuvajmo bioraznolikost.
Ostalim sudionicima
dodijelili su utješne nagrade, brošuru i tri paketića
sjemenja.
Prijava učiteljice Sanje Vujić na natječaj:
Moje ime je Sanja Vujić, učiteljica sam razredne nastave u
Osnovnoj školi
Ljudevita Modeca, Križevci. Već dugo imam želju pokrenuti
školski vrt. Kako sam
godinama radila na zamjenama to nije bilo lako izvedivo.
Tijekom školske godine
2015./2016. sudjelovala sam na stručnom usavršavanju „Škola
kao prostor
dizajniranja održivog razvoja” u Osnovnoj školi Matija Gubec u
Zagrebu koja je
bila organizirana u suradnji s udrugom „Zelena mreža
aktivističkih grupa”.
Tijekom sudjelovanja na stručnom usavršavanju upoznala sam se
s načinom izrade
začinske spirale, hotela za kukce, povišenih gredica te vrtnog
jezerca koji su
odlični počeci za izgradnju školskog vrta.
Godine 2016. u Područnoj školi Veliki Raven, gdje sam radila
na zamjeni, prvi
puta sam izradila začinsku spiralu koju su učenici posadili
nekoliko začinskih
biljaka na radionici o vrtlarenju povodom Dana škole.
Učenicima se ideja jako
svidjela pa sam prošle godine u matičnoj školi odlučila
pokrenuti izvannastavnu
aktivnost Kreativna radionica u kojoj su se učenici malo bolje
upoznali sa
zadaćama školskog vrta, potrebnim alatima, korisnim kukcima te
smo zajedno
izradili novu i veću začinsku spiralu koja će mi kasnije
uvelike pomoći u
pokretanju školskog vrta.
Ove školske godine odlučila sam pokrenuti novu izvannastavnu
aktivnost Mali
vrtlari sa svojim 1. b razredom kako bismo tijekom sljedeće
četiri godine
mogli sudjelovati u izradi školskog vrta od samoga početka.
Zainteresiranost za
Male vrtlare je bila velika pa su se svi učenici uključili u
rad te
izvannastavne aktivnosti. Tijekom rujna i listopada uredili
smo našu spiralu,
skupili sjeme i osušili nekoliko vrsta biljaka za čaj. Cilj
ovakvog projekta
izrade začinske spirale jest poučiti učenike istinskim
vrijednostima u području
vrtlarstva te ukazati na pozitivne prednosti domaćeg uzgoja
povrća i
biljaka, time i zdrave prehrane i poučiti ih obrađivanju i
oblikovanju školskog
urbanog vrta prema načelu ekološke poljoprivrede i održivog
razvoja odnosno
permakulture. Od uzgojenog začinskog bilja radit ćemo sokove,
sušiti biljke za
čaj, izrađivati mirisne vrećice, sapune i ostale druge
predmete.
Tijekom studenog i prosinca izgradit ćemo hotel za kukce te se
upoznati s
korisnim kukcima u vrtu. Također krenuli smo u izradu
knjižnice sjemena kako
bismo sačuvali tradicijske sorte našeg podneblja. Na proljeće
ćemo izraditi
povišene vrtne gredice u koje ćemo posaditi nekoliko biljaka
(kukuruz kokičar,
tikvice, rajčice…) koje će učenici odabrati. Povišene gredice
bit će uvod u
formiranje velikog školskog vrta čiji će se plodovi koristiti
u školskoj
kuhinji te velike učionice na otvorenom. Djeca sve više
vremena provode u
zatvorenim prostorima pa će nam učionica na otvorenom uvelike
pomoći da učenici
što više borave u prirodi usvajajući pritom nastavne sadržaje
te da radom na
zemlji usvoje zdrave životne navike poput pravilne prehrane,
štednje
energenata, svjesnijeg odnosa prema okolišu.