Sredstvima FZOEU nastavlja se izgradnja biciklističkih staza i sadnja stabala u Križevcima

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost prihvatio je za sufinanciranje projekt Grada Križevaca kojim će se kroz grad izgraditi 3,65 kilometara biciklističke infrastrukture te posaditi 100 stabala i različitog grmlja.


Naime, Grad Križevci prijavio je ovaj projekt krajem rujna prošle godine na Javni poziv za neposredno sufinanciranje provedbe mjera prilagodbe klimatskim promjenama iz nacionalnih i lokalnih planskih i strateških dokumenata FZOEU-a, a ovih dana stigla je pozitivna odluka o odabiru projekta za sufinanciranje. Ukupna vrijednost projekta je 397.864,57 eura s PDV-om od čega Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sufinancira 80 posto odnosno 318.291,66 eura s PDV-om.


Ovim sredstvima izgradit će se sljedeće:
– Dvosmjerna biciklistička staza, uz postojeću pješačku, od željezničkog kolodvora do novog rotora na križanju Ulice Marcela Kiepacha, Ulice Ivana Gundulića i Ulice kralja Tomislava.
– Obostrane biciklističke trake na kolniku od Trga J. J. Strossmayera, Trgu A. Nemčića pa kroz Ulicu Ivana Zakmardija Dijankovečkog što će uključiti i proširenje samog kolnika.
– Dvosmjerna biciklistička staza izgradit će se između prometnice i parka duž cijele istočne strane Ulice Franje Markovića čime će se rasteretiti postojeća pješačka staza koja se nalazi uz kuće.


Pored toga, na cijeloj ovoj dionici posadit će se stabla i grmlje, formirat će se odmorišta, a bitno je i naglasiti da će se na Strossmayerovom trgu postaviti stabla čime će građani biti zaštićeni od toplinskih valova.


Povodom potpisivanja Ugovora s direktorom Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Lukom Balenom, gradonačelnik Mario Rajn je istaknuo: „U skladu s Planom razvoja Grada Križevaca 2021.-2030. i Akcijskim planom energetski i klimatski održivog razvitka Grada Križevaca, nastavljamo ulaganja u razvoj biciklističkih staza i javne zelene infrastrukture zahvaljujući sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Bitno je naglasiti i da ćemo ovim projektom proširiti mrežu za bicikliranje koja je trenutno neadekvatna jer ne pruža mogućnost nesmetanog mimoilaženja biciklista i pješaka zbog čega su građani do sada bili nezadovoljni.“